Har någon handlat en komplett moped från Tyskland
Har någon handlat en komplett moped från Tyskland
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag satt och kikade lite på e-bay och hittade en Hercules Supra4 till salu men jag har aldrig handlat på e-bay förut är det någon som har erfarenhet av det?
En annan fråga finns det 3vxl EKF motorer vad jag kan se på bilderna sitter en EKF men det står att den är 3vxl men jag kan ha fel?
någon som vet hur man löser transport från tyskland?
http://cgi.ebay.de/Moped-Hercules-SUPRA-4-50cm-/170546400059?pt=Motorr%C3%A4der&hash=item27b55b8b3b <!-- </EdIndex> --></div>
En annan fråga finns det 3vxl EKF motorer vad jag kan se på bilderna sitter en EKF men det står att den är 3vxl men jag kan ha fel?
http://cgi.ebay.de/Moped-Hercules-SUPRA-4-50cm-/170546400059?pt=Motorr%C3%A4der&hash=item27b55b8b3b <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag skulle registrera mig på e-bay och det var en omständig procedur men jag tror jag lyckades men när allt var klart fick man två val det första skulle man verifiera att jag var jag med ett kreditkort det stod att det inte skulle debiteras något, det andra var att man fick det via post och vad jag förstod kunde jag inte logga in förrän jag fått brevet?
Någon som har gjort detta? <!-- </EdIndex> --></div>
Någon som har gjort detta? <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kör du verifikationen via kontokortet. Det funkar galant och du kan logga in direkt. Du kan åxå registrera dig via den amerikanska E-bay om du tycker att tyskan är knölig.
Det står att det är fyrväxlad: Vierganggetriebe
3PS betyder 3 hästkrafter.
Men du får nog göra dig beredd på att hämta den på plats. Säljaren har ju uttryckligen skrivit Nur Selbstabholung och Barzahlung (Kontant degning på plats) <!-- </EdIndex> --></div>
Det står att det är fyrväxlad: Vierganggetriebe
3PS betyder 3 hästkrafter.
Men du får nog göra dig beredd på att hämta den på plats. Säljaren har ju uttryckligen skrivit Nur Selbstabholung och Barzahlung (Kontant degning på plats) <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vet dom som fått hem mopeder i trälåda, med endast framhjulet demonterat. Tror det kostade ca 2papp.
Bäst är nog att fråga säljaren hur och om det är villiga att skicka, så får det kolla upp frakten med ex. DHL eller liknande. <!-- </EdIndex> --></div>
Bäst är nog att fråga säljaren hur och om det är villiga att skicka, så får det kolla upp frakten med ex. DHL eller liknande. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Re: Har någon handlat en komplett moped från Tyskland
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Off topic, men denna "moped" räknas som motorcykel i Sverige, med allt vad det innebär, men det har du säkert koll på...flora skrev:Jag satt och kikade lite på e-bay och hittade en Hercules Supra4 till salu men jag har aldrig handlat på e-bay förut är det någon som har erfarenhet av det?
http://cgi.ebay.de/Moped-Hercules-SUPRA-4-50cm-/170546400059?pt=Motorr%C3%A4der&hash=item27b55b8b3b