Har någon handlat en komplett moped från Tyskland

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
flora

Har någon handlat en komplett moped från Tyskland

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag satt och kikade lite på e-bay och hittade en Hercules Supra4 till salu men jag har aldrig handlat på e-bay förut är det någon som har erfarenhet av det?
En annan fråga finns det 3vxl EKF motorer vad jag kan se på bilderna sitter en EKF men det står att den är 3vxl men jag kan ha fel?
någon som vet hur man löser transport från tyskland?

http://cgi.ebay.de/Moped-Hercules-SUPRA-4-50cm-/170546400059?pt=Motorr%C3%A4der&hash=item27b55b8b3b <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
flora

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag skulle registrera mig på e-bay och det var en omständig procedur men jag tror jag lyckades men när allt var klart fick man två val det första skulle man verifiera att jag var jag med ett kreditkort det stod att det inte skulle debiteras något, det andra var att man fick det via post och vad jag förstod kunde jag inte logga in förrän jag fått brevet?
Någon som har gjort detta? <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
christer
Kontakt:

Inlägg av christer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kör du verifikationen via kontokortet. Det funkar galant och du kan logga in direkt. Du kan åxå registrera dig via den amerikanska E-bay om du tycker att tyskan är knölig.

Det står att det är fyrväxlad: Vierganggetriebe

3PS betyder 3 hästkrafter.

Men du får nog göra dig beredd på att hämta den på plats. Säljaren har ju uttryckligen skrivit Nur Selbstabholung och Barzahlung (Kontant degning på plats) <!-- </EdIndex> --></div>
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Förra hösten köpte jag en Zündapp ZE 40 från Tyskland, och säljaren plockade isär den hjälpligt och skickade i tre kollin. Tog en vecka och kostade 1500 riksdaler.

Men det hör nog till ovanligheten med så tjänstvilliga personer. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vet dom som fått hem mopeder i trälåda, med endast framhjulet demonterat. Tror det kostade ca 2papp.
Bäst är nog att fråga säljaren hur och om det är villiga att skicka, så får det kolla upp frakten med ex. DHL eller liknande. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
bryggaren

Re: Har någon handlat en komplett moped från Tyskland

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
flora skrev:Jag satt och kikade lite på e-bay och hittade en Hercules Supra4 till salu men jag har aldrig handlat på e-bay förut är det någon som har erfarenhet av det?
En annan fråga finns det 3vxl EKF motorer vad jag kan se på bilderna sitter en EKF men det står att den är 3vxl men jag kan ha fel?
någon som vet hur man löser transport från tyskland?

http://cgi.ebay.de/Moped-Hercules-SUPRA-4-50cm-/170546400059?pt=Motorr%C3%A4der&hash=item27b55b8b3b
Off topic, men denna "moped" räknas som motorcykel i Sverige, med allt vad det innebär, men det har du säkert koll på... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
christer
Kontakt:

Inlägg av christer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Enligt lagens mening, ja. Å de gör den om du jackar kolven åxå! :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kunde ju va roligt om det var en snygg moped åxå.. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
rapid114

Inlägg av rapid114 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->är schenker som kör på tyskland jobbar du på et företag med export fråga dom som har hand om transporterna företag brukar ha bra fraktavtal det har dom där jag jobbar <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar