Gängkrig i verkstan
Gängkrig i verkstan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Som rubriken antyder har jag stött på ett besvärligt gängproblem. Det gäller gängorna på en flinta vevaxel transmissionssidan. Veven är special då den är till en elstart-motor, annars hade ett byte varit en enkel lösning. Någon har varit och bankat på axeln, varpå det första gängvarvet är skadat. Det är stört omöjligt att få muttern att dra... Söker en enkel och smart lösning på mitt problem. Det är för övrigt en väntergänga.
/Norman <!-- </EdIndex> --></div>
/Norman <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=213875
Brukar inte vara gratis precis, men står man där med skägget i brevlådan och nåste få en skadad gänga användbar kan den vara värd vartenda öre. <!-- </EdIndex> --></div>
Brukar inte vara gratis precis, men står man där med skägget i brevlådan och nåste få en skadad gänga användbar kan den vara värd vartenda öre. <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Känns lite drastiskt, men får jag inte ordning på det på annat vis är det nog till att göra som du säger. <!-- </EdIndex> --></div>svetsaren6 skrev:eller ta vinkelslipen och slipa bort den dåliga biten.
Det brukar ju finnas lite extra gängor när man har skruvat på muttern.
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu sitter muttern där den skall!
Det blev en kombination av att slipa axeländen konisk och använda gängfil. Den senare inköptes på Biltema och jag har redan efter endast ca 1 dygns innehav använt den kanske 5 gånger (!). Som någon sa; det är svårt att klara sig utan när man väl har en. Kostade endast ca 100kr, rekommenderas!
<!-- </EdIndex> --></div>