bakpulverblästerskåp

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

bakpulverblästerskåp

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har jag plockat fram mitt miniblästerskåp detta är egentligen avsett för tandtekniker/guldsmeder.Det har tre st behållare för olika kornstorlek som kan skiftas under pågående blästring via touch kontroll inne i skåpet.
En indikatorlampa lyser för vilken behållare som är i drift. Påslag sker via fotkontroll sen finns det belysning samt tryckregulator å utsug.
Ska nu bara hitta var man kan köpa bakpulver i STORA förpackningar å sedan testa på ngn muggig oxiderad förgasare.(gummihandskarna är bortmonterade på bilderna)

Bild
Som ni kan se om ni jämför mot pennan så är det inte ett stort skåp men det räcker gott till förgasare..
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bagarna köper mycket sånt av en firma som heter "kåkå" du får googla vidare själv <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja nu har jag fått tag i storförpackning eller.. det är ju iaf på 1kg så man kan testa :D (jag har sett att jänkarna säljer på 25kg säckar)
50kr/kg får jag köpa av polarna som har café.
Däremot var ju skåpet lite paj. Pianogångjärnet som håller luckan var def. Å det var inga problem trodde jag..Det visade sig att det satt med genomgående m3or med liten bricka å mutter på baksidan å man måste riva hela skåpet för att komma åt. Sagt å gjort då kom nästa överaskning hela skåpets insida (kan kalla det motorrum) var fyllt med blästermedel å gipsdamm! Det var ngn tidigare mekaniker som tänkt lite fel :roll: skåpet är nämligen utrustad med egen utsug via ejektorverkan å denna hade ngn pluggat å istället lämnat ett hål öppet in till motorrummet så det blev till att städa ur :(
Men nu är skåpet monterat/reparerat så jag ska bara fixa slangar till utsuget sen kan jag testa.
lägger in en bild på insidan av skåpet avancerat värre var å googlade för att få lite info å det var inga billiga grejor dom här skåpen kan jag meddela. Så det borde nog duga för att rengöra mopedförgasare i he..he :D
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Går det inte med strösocker i en
Bakpulver i en
och mjöl i en
offtopic
Sen när man är klar är det bara att tömma utsuget och vispa ner ägg och margarin
Sen kan man göra sockerkaka av det (lite kryddad men ...)
staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Braxmatte skrev:Går det inte med strösocker i en
Bakpulver i en
och mjöl i en
offtopic
Sen när man är klar är det bara att tömma utsuget och vispa ner ägg och margarin
Sen kan man göra sockerkaka av det (lite kryddad men ...)
staff_gemini-1.gif
älskar sockerkaka staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lite kondensvatten och ägg--- mums. <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fan va bra staff_gemini-1.gif om jag då byter ut lysröret mot IR rör då kan jag grädda i blästerutrymmet om jag slår av utsuget :D <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->happ då har man provat att ladda en behållare med bakpulver nog funkade det men det var en djäkla tur att skåpet är så grymt avancerat med rejält undertryck för annars hade det dammat utav bara helvete.
Å med tanke på att det är ett proffsskåp så måste det vara ett kasst medikament att blästra med. inget drag i puffran mao.
men resultatet blir smutt å det funkar utmärkt till att blästra bort oxid i flottörhus munstycken mm. se före efterbild..
Men..men hur som helst så tror jag att det blivit ett missföstånd i snacket om Bakpulver på svenska sajter.. Är det inte bikarbonat som är den direkta översättningen på Bakingsoda? För det finns ju även ngt som heter Bakingpowder å det är väl bakpulver. man kanske ska testa bikarbonat ist..

Före..
Bild

efter..
rapid114

Inlägg av rapid114 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->bra köp hoppas du får mycket nytta av ditt skåp <!-- </EdIndex> --></div>
frippegubben
Kontakt:

Inlägg av frippegubben »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Visst är det bikarbonat det ska vara om det talas om Baking Soda.
Bakpulver är nåt helt annat... <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja jag anade det.. men när man kollar på Google översättning så översätter det Bakingsoda=Bakpulver
sedan finns det ju även ngt. i Amerika som heter Bicarbonate
& om man översätter följande från svenska blir resultatet som följer:

Bakpulver=Bakingsoda
Bikarbonat=Bicarbonate
Sedan har dom även ngt som heter Baking powder

å vänder man på översättningen från engelska till svenska blir det följande:

Bakingsoda=Bakpulver
Bicarbonate=Bikarbonat
Baking powder=bakpulver?

Så det vette fn vad som är det rätta.. men en sak vet jag det är att det funkar kasst med bakpulver. Å en annan sak som jag dock inte vet är..finns det att köpa storpack m. Bikarbonat å funkar det?
Det återstår att undersöka..Faktiskt har braxen lite rätt eftersom jag tror att det skulle funka fn så mkt. bättre med strösocker :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska det riva rejält så finns ju "pärlsocker" <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nja jag satsar nog på Bikarbonat..har nu pratat med cafe'ägaren å hon sa att det är mindre mjöligt å mer likt finkornigt salt. Så i morgon åker jag som vanligt å fikar på hennes kafe' http://www.retrocafe.se/default.asp
tar mig en kaffe med tillhörandes 1kg förpackning m. Bikarbonat :D <!-- </EdIndex> --></div>
frippegubben
Kontakt:

Inlägg av frippegubben »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I USA används Baking Soda mycket mer än här hemma. Där är det ganska vanligt att använda det för rengöring i största allmänhet. Storförpackningar kan man köpa i närmaste affär, inte i löjliga 10 gramspåsar som här hemma.
Själv har jag väl bara provat att rengöra polerna på bilbatterier, men det funkar suveränt.

Läs mer på: http://www.armhammer.com/index.asp <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jahapp då har man provat med Bikarbonat å det var nog det rätta
funkar klockrent på småprylar å det går även att blästra såna där saker som man annars inte kan..

Före..
Bild

Efter..(skojade bara..) kolv före.
Bild

Efter..
Bild

Även andra prylar som tex elprylar som oxiderat, handtag, plastdetaljer med ingrodd skit. Även optimalt att rengöra sprickor innan tex limning.. skadar inte heller glas har jag hört.
Skriv svar