Raket -61

Bengovengo

Raket -61

Inlägg av Bengovengo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mycket tveksam, men ska nog sälja min 1149 då källaren börjar bli full med Crescent. Patinerad men i originalskick med alla kåpor och undre kedjeskyddet. Allt funkar! Nya däck med original innerslangar.
Lätt trimmad, men stark på låga varv. Toppar 40-45 med mina +100Kg
Pris, ja runt 5000:- (den är ju komplett)
Jag kan även tänka mig byten eller inbyte mot Zundapp-objekt eller ngt annat spännande som jag kan skruva på i vinter.
Pärlan finns i Stockholm.
Jag kan maila nytagna bilder.

Mvh
http://uploading.com/files/b6fbe16a/Raketarsle_1.JPG/ <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm, lägg upp bilden någon annanstans, krävs inloggning för att se bilden du länkar till :( <!-- </EdIndex> --></div>
Bengovengo

Bild

Inlägg av Bengovengo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur faen bär man sig åt för att lägga in en bild?[/img] <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?t=2404&mforum=raketsport <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Bengovengo

Bild

Inlägg av Bengovengo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Bengovengo

Bild

Inlägg av Bengovengo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för tipset, nu vet jag hur man bifogar bild.

Mvh
bengovengo <!-- </EdIndex> --></div>
Bengovengo

Fler bilder

Inlägg av Bengovengo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild

Uploaded with ImageShack.us

Bild

tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan de här va nåt att byta mot?
Bild

Bengovengo

Byte

Inlägg av Bengovengo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser intressant ut, är det en Mustang Cobra från slutet av 70? Hur många växlar? Skick övrigt?
Mvh <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag är ingen expert på Mustang Cobra, men jag tror det är en Cobra 5000 från -79. växlar vet jag inte, är dom inte 3 vxl dom där äldre motorerna.
Kicken bör bytas ut, men kåpan har fint kickstopp. axelns splines är fina, växelaxeln har fina splines.
1 pinnbult är av i blocket, jag har inte hunnit borra ur den och ersätta med 1 frisk.
Det är vad jag hittils hittat på den, gashandtaget finns. punka på framhjulet, div vajrar hänger, tändhatt saknas, avgassystemet är kass och hemgjort överliggande,
dock så har jag en nos överliggande ligger på byteshyllan, men den är värd mer än moppen :wink: solfjädertoppen vet jag inte om den är rätt, men originaltoppen ligger i en låda.
Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag är impad av mustangernas fruktansvärt väldesignade bromspedal :shock: första gången jag såg en sån var jag 100 på att det var vedbomeck.
Något så djävulskt tillyxat har man ju aldrig skådat på en serietillverkad maskin förr.. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är detta verkligen en orginal bromspedal? :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:Är detta verkligen en orginal bromspedal? :shock:
Ja det är original, som doktorn påpekar så är det grovt byggt. Men jag har aldrig lyckats böja eller trampa av en bromspedal på någon av mina mustanger. <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Bengovengo

Inlägg av Bengovengo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu är raketen såld. En grabb som ska fylla 15 ville ha en veteranare. Kändes extra kul med en sådan köpare, behövs föryngring i leden:-) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar