trimmad sachs 2vxl...
trimmad sachs 2vxl...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hej! jag har en raketare som jag satt i en 2vxl sachs med kick..... sen är det trim cylle på den... men det verkar som det blir för hög komp i den för den går inte att kicka eller rulla igång det slirar liksom.... måste jag riva koppling eller kan det funka att montera en topp med pys????? <!-- </EdIndex> --></div>
Re: trimmad sachs 2vxl...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
mvh. Wiklund <!-- </EdIndex> --></div>
Börja med att demontera koppling och se över lameller och fjädrar samt inställningar. för att förhindra att kopplingen ska slira kan man blästra mellanskivan och anliggningsytorna för lamellerna, alternativt göra skåror i dom. Byt också olja i samma veva, jag kör med en rak 80 eller en 80w/90 och det funkar fint. Ska vara två deciliter, varken mer eller mindre!fibben skrev:hej! jag har en raketare som jag satt i en 2vxl sachs med kick..... sen är det trim cylle på den... men det verkar som det blir för hög komp i den för den går inte att kicka eller rulla igång det slirar liksom.... måste jag riva koppling eller kan det funka att montera en topp med pys?????
mvh. Wiklund <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 801
- Blev medlem: 20 okt 2009, 23:00
- Ort: Oskarshamn
Re: trimmad sachs 2vxl...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Eller ännu enklare, kolla så inte kopplingsvajern är lite för hårt spänd <!-- </EdIndex> --></div>Wiklund skrev:Börja med att demontera koppling och se över lameller och fjädrar samt inställningar. för att förhindra att kopplingen ska slira kan man blästra mellanskivan och anliggningsytorna för lamellerna, alternativt göra skåror i dom. Byt också olja i samma veva, jag kör med en rak 80 eller en 80w/90 och det funkar fint. Ska vara två deciliter, varken mer eller mindre!fibben skrev:hej! jag har en raketare som jag satt i en 2vxl sachs med kick..... sen är det trim cylle på den... men det verkar som det blir för hög komp i den för den går inte att kicka eller rulla igång det slirar liksom.... måste jag riva koppling eller kan det funka att montera en topp med pys?????
mvh. Wiklund
Har inte vettet att sluta med moppar.
-
- Inlägg: 3329
- Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det kan bli gnista vare sig man roterar mesdols eller motsols. Men att gnistan försvinner/blir svagare åt det rätta hållet kan tyda på att svänghjulet blivit felmagnetiserat. det kan inträffa sådana fenomen när motorn stått still en längre tid. Om magneterna på svänghjulet lyckats hamna mitt för spolarnas kontaktytor.
ta svänghulet till ngn firma som kan kolla polariteten eller enklast är ju att testa med ett annat svänghjul.. <!-- </EdIndex> --></div>
ta svänghulet till ngn firma som kan kolla polariteten eller enklast är ju att testa med ett annat svänghjul.. <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund