crescent crazy-type

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mycket svart om du ska ha krom, brukar bli snyggt tycker jag.. thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja du kan ju bygga den i gammal ligiststyle från tiden när det begav sig å kleta dit ngt klassiskt -70 talsmotiv från Hobbex! kommer ihåg att dom hade ngr fräna motiv på T-shirts. Ett blått fårskinn. kan ju täcka den där gorriga sadeln. å kör lite allmänt med Kajsavarg stuk då blir det ju inte en så kostsam tilltuffsning men ändå rätt fränt. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det 70 talsstuk så måste det vara höööögt styre.
När jag var 15 så gällde: desto högre desto bättre.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hasse ; Ett sådant styre till vänster köpte jag som ung 8) kommer också ihåg att gaswiren blev aldeles för kort :roll: och plödsligt minns jag också följderna av det Bild........Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, det gick åt några stycken för mig, efter ett antal snygga vurpor
så sprack dom sönder nere i böjen. Även fotpinnarna fick mycket stryk
i ungdomen. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Saint

Framgaffelproblem.

Inlägg av Saint »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej !
Om du tänker byta gaffeln på detta objekt är jag intresserad av att köpa den av dej till min e-type, som saknar båda lamphållare av senare modell(plåt) samt båda styrhållare. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nja vet faktiskt inte säkert om gaffeln blir utbytt eller reparerad ännu :? håller på att fundera fram och tillbaks på det..verkar ju som det *bara* är bussningarna längst upp som är kass, i övrigt sitter den ju ihop..har gett det hela lite rostlösning så det ska gå att demontera framhjulet ifrån den.. :roll:

har oxå lämmnat ifrån mig lite delar till lackkompisen, han ska lägga blå flake på dessa, hoppas det kan bli en kul kombination mot en svartflakad ram.. :D vi får väl se staff_36-1 håller även på att mäta ut för batterihyllan i verktygsfacket oxå.. :lol: någon som kan avvara en dyna till e-type gör inget om sadelbeklädnaden är kass bara stommen är bra.. :hmm: den ska ändå kläs om.. <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vart tog gaffeln vägen som jag skicka med upp från sundsvall, den fanns dom delarna kvar på <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->den är nog hos mona å jossan har för mig det för den skulle väl nånstans i deras närhet... :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jorrå, den är fortfarande kvar här.... <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->du jossan sitter det bussningar iden :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har lite funderingar på däck med vit sida till crazy-typen, men funderar ju på om det finns rätt dimensioner till den moppen med vita sidor staff_36-1 <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dom här finns i båden 17 o 19 tum, kanske lite smala, men kan nog bli snygga ändå

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=60623363.121.6318&Cookie=Newsletter_1002_MD&typ=R-153086&ranzahl=1&Breite=2.25&Felge=19&weiter=0&Ang_pro_Seite=10&Transport=P&dsco=121&m_s=1 <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ska klura på det Tompa...men håller med det kan nog bli snyggt på moppen med vita sidor....hoppas ju få upp lite fart på renoveringen så småningom-- :) <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->flytta projektet ner i pannrummet ta med ngr pilsner å en radio så kommer du nog igång :D
Då har du det som krävs.. värme ensamhet mysfaktor å god musik.. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar