Pops Puch och Crush

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jao, sådär ja! nu vet jag varför det ibland har uppkommit lite vatten in i oljan, packbox vid utgående axel helt kaput! och det är ju jag som bytt den en gång i tiden, fan så dålig jag måste gjort det! även dom lagerna som sitter där va helt slut, jävla tur att jag fick ett ryck och skulle till och porta och ha mig, fan hade när som helst kunnat skitigt sig. dom som sitter vid veven smörjs ju av två takts olja så dom va fina.

så imorgon åker polaren förbi rullex och köper nya 2 exakt likadana och en packbox så får vi se hur länge dom håller :wink: SKF kanske håller bättre än taiwan grejer? även om skf tillverkar sina grejer i china...

portninen är klar, så får hoppas det funkar bra nu bara :) sen är det bara lite modd av avgasfästet sen ihop med hela klabbet och köra ut i snön och sladda! <!-- </EdIndex> --></div>
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Keep up the good work!
Jag har själv inte haft isär någon maximotor än, men jag har en reservmotor liggande, kanske ska jag testa med den.
Är lite nyfiken, har bara haft isär zündappmotorer hittills.

Min Maxi har jag tvättat och putsat, så den är färdig för vintervilan.
Vi har 3 decimeter snö här, så jag misstänker att det inte blir något mer åkande i år.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Björn, har ni så mycket i jkpg? vi har väl en 2dm, kanske 3....bor du mitt i stan borde du väl inte ha några bekymmer? :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->dom är enklare än enklast! med en slagmejsel så är det inga som helst problem att få isär dom :)

ja, egentligen kanske jag borde ställa undan golden shower, men den är rätt bra att köra i stan så man kan trampa iväg :) som förövrigt också ska få sig en rejäl omgång, eftersom den har missljud från lagret.

otroligt cool! sadeln ser ut att vara ruggigt skön :)

vi har ungefär 1 dm snö här i nyköping, men snöar fortfarande, väldigt förvänad.

lagren som inte mår så bra

Bild

och lite dåligt fotto på lite arbete, övre delen oarbetad, och undre istortsätt färdig.
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bor c:a 15 km söder om Jönköping, ser Smålands Taberg från trädgården.
Var 94 cm snö förra februari och nu på väg ditåt igen.
Puhhh....ryggen börjar känna av det!!! <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jäklar, det får ju min stad att framstå som värsta ibiza! vi hade runt 30/40 cm snö som mest här! och kanske -25 som värst i tempratur.

idag plockade jag ihop den igen! två nya lager till utgående axel och en packbox som jag hde hemma!. funkar super fint, förutom att mellan garaget och hem så fick jag slut på bensin! mitt ute på vischan, så en kompis kom sladdade med en dunk och så fick jag fylla på :wink: tack robin! och verkar som portningen gjorde sitt också, fan så fin han drar! även om det kanske bara är taget 2 mm , så fan så gav det mycket! enda som skulle behövas är ett mindre styre, aphäng på vintern har visat sig jäkligt jobbigt för armarna i snö

Bild
rent

Bild
två nya lager! skönt att 3 är samma, och det sista är likadant fast med en stålring runt så det ligger på plats, dom tre likadanna är lager 6203, såklart SKF, italien gjorda, kanske slår mina taiwan lager?

Bild
ihop, med lite tubpakning, även om det aldrig behövs tidigare så tänkte jag lika bra nu.

Bild
och tillsist en sexig bil på lagret som skitigt sig, pågrund av packbox som skitigt sig vid utgående axel <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild

aphäng + vinter = inte lika coolt. så slängde på det näst bästa! ett gammal cykel styre som får agera styre nu under vintern! min personliga smak är att det vart sjukt snyggt, men säkert någon där ute som kommer gnugga sig i ögat

edit: som ni ser så står den otroligt nära cykel stället, kan ju bara meddela att fått bukt med stöld, lås med bygel jävel i cykelställ så får dom mer att släpa på. även fast dom ärligt försökt SÅGA upp den så har dom inte lyckats <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vill man så går allt, utom små bebisar....

Jag låser ofta fast hojen i allt möjligt med 2 olika lås....cykelställ + bygellås....stoppar d mesta. men glad att jag har mitt lilla garage iaf :) <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nä varför inte, styret matchar ju mopeden, lika gräsligt.... :no_no: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->haha, tack! ja, inte illa för en moped gjord 65 att vara så gräslig :wink:

idag vägra den starta! så det vart en promenad för att utföra dagen ärenden.

snart är det dags att ta tag i crescent 2000 igen, väntar på att få nyckel till garaget, sen tar det nog inte många dagar innan den svarta puch maxin är i bitar <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pop skrev: snart är det dags att ta tag i crescent 2000 igen
Det finns hopp med andra ord... :thumb: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Udda med cykelstyre. Helt klart unikt och faktiskt ganska fränt. :D <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja, inte det friskaste man kanske kan ha på moppen, men det passade och är lite mindre vågat än aphänget när man åker 2-3 mil om dagen. styret kommer från en sunbeam cykel. och är mer format som man skjuter cykeln med skottkärra, därför lite oergonomiskt.

haha, säg inte att det finns hopp, alla delar som ska på den kommer från en puch och en DBS :wink: så det blir nog årets missfoster <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild sådär, bytt bak slang på golden shower eftersom någon tryckt i en 19 tums slang i 17 tums, så nu är det rätt! Imorgon ska det även gås igenom och plocka motorn från golden. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
ilo55cc

Inlägg av ilo55cc »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Udda med cykelstyre? Jag har åkt med ett likadant på min monarscoot i
flera år,taget från en gammal 50-tals cykel. Enda skilnaden är att mitt är breddad cirka 20 centimeter.
Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar