<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hej, jag har fått fart på min Crescent 1279 och jag har försäkrat den, men vad menas med "typintyg" vart får jag ett sådant? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tack för respons, jag kom på att min gamla crescent är ju en klass 2 moped och då får jag åka på cykelbanan, jag ringde IF och jag behöver inte ha med mig försäkr. bevis för det räcker med personnr. och typintyget har ju försvunnit med någon tidigare ägare <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->...men du är fri från ansvar om du inom tre vardagar efter förseelsen kan styrka att du hade försäkring vid tiden för förseelsen hos Polisen, så skriv inte på några böter om du har glömt beviset hemma. Bra att veta! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ursäkta att jag tar upp en gammal tråd , men måste man ha ett typintyg till klass 2 moped? I så fall, kan man skaffa ett nytt om det har slarvats bort? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hurvida man måste ha det vet jag inte. däremot höjer det värdet på moppen om det finns kvar. den enda som skulle kunna utfärda en dublett på typintyget är den mopedhandlare som sålde moppen ny. för det var han som intygade att mopeden överensstämde med typbesiktningen när han lämnade sålde den.