hade inte gjort ett dugg om den gjorde 50-55.. <!-- </EdIndex> --></div>
Tidningsdistribution?Mattias-M skrev:Ja åker så ofta jag kan. I sommras åktes de några veckor i sträck från 2-3 på eftermiddagen till 3-4 på morgonen nästa dag.inget glötande med soppa ofta heller med en 8,6L tank och en original sachs 3-pet som pinnar på i 35Km/h.
hade inte gjort ett dugg om den gjorde 50-55..
nej nej. livsnjutning med polarna på moped.pangerva skrev:Tidningsdistribution?Mattias-M skrev:Ja åker så ofta jag kan. I sommras åktes de några veckor i sträck från 2-3 på eftermiddagen till 3-4 på morgonen nästa dag.inget glötande med soppa ofta heller med en 8,6L tank och en original sachs 3-pet som pinnar på i 35Km/h.
hade inte gjort ett dugg om den gjorde 50-55..
Ja tusan, det kanske är det som är problemetzappafan skrev:Du får hoppa över det där med bakhjulsåkandet jämt & ständigt...Raketsport skrev: När jag kört så blir jag sängliggandes i värk i några dagar.
(skoja lite bara..)
På 50 talet åkte man motorcykel året om, den kallaste gången var det -24, men då gällde det fruntimmer förståsnissebro1 skrev:PÅ 50-talet körde jag moppe året runt. 2mil till jobbet på morgon moppebud i Stockholm hela dagarna hem på kvällen 2mil. Jag var ute och körde i snömodden i går 9-. Framhjulet ville åka kana, jag hajar inte hur jag kunde köra moppebud vid 15 - 16 års ålder. Det var halt och kallt som satan. Idag tänker jag att det borde förbjudas att köra moppebud på vintern.![]()
Det är så dem ska vara! Bara fråga nått. svarar vi med nått bra så ska dem skita i en! än om man säger typ: Det går fint, sladd i varje kurva å såntPop skrev:va precis ute och köpt sista julklappen till tjejen, körde moppe hemåt från stan.
påvägen blir jag stannad av polisen, som frågar "går det bra att köra i det här vädret" jag svarar "jadå, det är bara ta det lungt, kurvorna är värst och bilförare". får ett flin tillbaks "ta det lungt och god jul" får jag som svar....
70 cc och 18 mm motorsågförgasare va inte så intressant, skönt skönt