Monark stockholmare

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
kräftan
Kontakt:

Monark stockholmare

Inlägg av kräftan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej har en stockholmare ,får inte bort stödet håller på renovera moppen,
är det svårt att byta kickfjädern är det någon som vet MVH Anders <!-- </EdIndex> --></div>
ettansmopeder
Kontakt:

Inlägg av ettansmopeder »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->lossat skruven som stöden sitter fast med?
eller har dom svetsat dit det?

är det en Hva eller Sachsmotor? <!-- </EdIndex> --></div>
kräftan
Kontakt:

Monark stockholmare

Inlägg av kräftan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej Det är en huskvarna flinta motor, stödet är inte svetsat tagit väck skruven försök slå väck den men går inte MVH Anders <!-- </EdIndex> --></div>
Sarxos

Inlägg av Sarxos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hejsan. Tog bort mitt stöd igår men var tvungen att använda mycket rostlösare och knacka med en hammare ( försiktigt) runt själva huset och samtidigt dra i stödet... mitt problem är nu hur man ska få ut stödklacken i huset. Har en 1283:a själv å den är tätt i bakänden på huset så det går inte att knacka ut den den vägen. Har du nått tips hör gärna av dig. /Tony <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det är troligen stödklacken du ser på baksidan av röret den e instoppad i. ta något lämpligt o knacka ur den från baksidan. det gjorde iaf jag när ja bytte ut i compacten. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Sarxos

Inlägg av Sarxos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har provat men jag tror att röret är tätt där bak..har knackat ganska hårt...min stockholmare ramlade nästan klacken lös. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ari dags för alkolås på datorn <!-- </EdIndex> --></div>
Ari

Inlägg av Ari »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->o o <!-- </EdIndex> --></div>
Ari

Inlägg av Ari »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Just de brax <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:lol: :lol:

Tror nästan mer på en autoinloggning <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Frågar man inget så får man inget veta..

Jag tror inte röret är tätt där bak på mcb-modellerna. De gjordes med öppning på baksidan för att klacken skulle gå att slå ut och bytas ut.
Har du rengjort från alla smuts, det kan ibland hjälpa. Då ser du också om den röret är slutet på baksidan.
Har du värmepistol ska kan du prova att värma lite också. Men framför allt 5-56 och knacka till den börjar röra sig.
En stödklack ska inte bara ramla bort, då har den och röret slitits ut av nötning utan den ska sitta tajt. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om det nu skulle vara så att röret är tätt, bårra ett hål i ändan och i med ett dom och ge på med hammaren. :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
kräftan
Kontakt:

Monark stockholmare

Inlägg av kräftan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej fick väck stödet men busningen kvar försökte slå ut botten då kröp bussnigen upp där var bara en fjäder hur fungera det .Detta är en stockholmare 1273-1 så den är med långsadel är det någon som vet var man kan köpa en sadel MVH Anders <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Re: Monark stockholmare

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
kräftan skrev:Hej fick väck stödet men busningen kvar försökte slå ut botten då kröp bussnigen upp där var bara en fjäder hur fungera det .Detta är en stockholmare 1273-1 så den är med långsadel är det någon som vet var man kan köpa en sadel MVH Anders
finns sadeln kvar??kontakta isåfall Rune Hedlund för en ny klädsel bara. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
kräftan
Kontakt:

Monark stockholmare

Inlägg av kräftan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej nej sadlen finns inte, mopeden brann för ca 25år sedan. Jag fick den av min far 1969 MVH Anders <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar