Monark stockholmare
Monark stockholmare
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej har en stockholmare ,får inte bort stödet håller på renovera moppen,
är det svårt att byta kickfjädern är det någon som vet MVH Anders <!-- </EdIndex> --></div>
är det svårt att byta kickfjädern är det någon som vet MVH Anders <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Kontakt:
Monark stockholmare
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej Det är en huskvarna flinta motor, stödet är inte svetsat tagit väck skruven försök slå väck den men går inte MVH Anders <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hejsan. Tog bort mitt stöd igår men var tvungen att använda mycket rostlösare och knacka med en hammare ( försiktigt) runt själva huset och samtidigt dra i stödet... mitt problem är nu hur man ska få ut stödklacken i huset. Har en 1283:a själv å den är tätt i bakänden på huset så det går inte att knacka ut den den vägen. Har du nått tips hör gärna av dig. /Tony <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Frågar man inget så får man inget veta..
Jag tror inte röret är tätt där bak på mcb-modellerna. De gjordes med öppning på baksidan för att klacken skulle gå att slå ut och bytas ut.
Har du rengjort från alla smuts, det kan ibland hjälpa. Då ser du också om den röret är slutet på baksidan.
Har du värmepistol ska kan du prova att värma lite också. Men framför allt 5-56 och knacka till den börjar röra sig.
En stödklack ska inte bara ramla bort, då har den och röret slitits ut av nötning utan den ska sitta tajt. <!-- </EdIndex> --></div>
Jag tror inte röret är tätt där bak på mcb-modellerna. De gjordes med öppning på baksidan för att klacken skulle gå att slå ut och bytas ut.
Har du rengjort från alla smuts, det kan ibland hjälpa. Då ser du också om den röret är slutet på baksidan.
Har du värmepistol ska kan du prova att värma lite också. Men framför allt 5-56 och knacka till den börjar röra sig.
En stödklack ska inte bara ramla bort, då har den och röret slitits ut av nötning utan den ska sitta tajt. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
-
Monark stockholmare
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej fick väck stödet men busningen kvar försökte slå ut botten då kröp bussnigen upp där var bara en fjäder hur fungera det .Detta är en stockholmare 1273-1 så den är med långsadel är det någon som vet var man kan köpa en sadel MVH Anders <!-- </EdIndex> --></div>
-
Re: Monark stockholmare
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
finns sadeln kvar??kontakta isåfall Rune Hedlund för en ny klädsel bara. <!-- </EdIndex> --></div>kräftan skrev:Hej fick väck stödet men busningen kvar försökte slå ut botten då kröp bussnigen upp där var bara en fjäder hur fungera det .Detta är en stockholmare 1273-1 så den är med långsadel är det någon som vet var man kan köpa en sadel MVH Anders
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Monark stockholmare
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej nej sadlen finns inte, mopeden brann för ca 25år sedan. Jag fick den av min far 1969 MVH Anders <!-- </EdIndex> --></div>