Olika Fotpinnar
Olika Fotpinnar
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hallå
En fundering om fotbryggor / Fotpinnar har samma infästningar och då pratar jag om compact modellen.
kan det vara så att det är olika på 2 och 3 växlat?
Jag har nyss köpt en 1252 med en 3 växlad motor 50/3B KFS
nån kanske vet om det är orginal eller om den blivit bytt på resans gång
hade gott! <!-- </EdIndex> --></div>
En fundering om fotbryggor / Fotpinnar har samma infästningar och då pratar jag om compact modellen.
Jag har nyss köpt en 1252 med en 3 växlad motor 50/3B KFS
nån kanske vet om det är orginal eller om den blivit bytt på resans gång
hade gott! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D Det är ju en husqvarna . 96cent frågade En fundering om fotbryggor / Fotpinnar har samma infästningar och då pratar jag om compact modellen. (sachs)
Jag har nyss köpt en 1252 (sachs) med en 3 växlad motor 50/3B KFS
nån kanske vet om det är orginal eller om den blivit bytt på resans gång <!-- </EdIndex> --></div>
Jag har nyss köpt en 1252 (sachs) med en 3 växlad motor 50/3B KFS
nån kanske vet om det är orginal eller om den blivit bytt på resans gång <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kolla bakifråm om dom är lika långa, om vänstra sidan är längre vilket syns bra då är det rätt fotpinne. Om bensinkran sitter på h sida är ramen till en tvåväxlad.
För min del kör jag med korta fotpinnarna, för den långa tar i backen när man kör ( nedlägg i böjarna)
<!-- </EdIndex> --></div>
För min del kör jag med korta fotpinnarna, för den långa tar i backen när man kör ( nedlägg i böjarna)

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
bensinkranen bytte visserligen sida men det finns två växlade som har den på både till vänster och höger
"byggde på den äldre husqvarnamotorn" <!-- </EdIndex> --></div>
ohhh.. Vad skönt att få rätta en KLIPPA som ConradConrad Engström skrev:Kolla bakifråm om dom är lika långa, om vänstra sidan är längre vilket syns bra då är det rätt fotpinne. Om bensinkran sitter på h sida är ramen till en tvåväxlad.
bensinkranen bytte visserligen sida men det finns två växlade som har den på både till vänster och höger
"byggde på den äldre husqvarnamotorn" <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Alt detta gjordes under compactens första levnandsår har för mig att det va -67, sen gjordes ingen ytterligare ändring av själva ramen, när dom första 2 växlarna inte räckte till längre, så gjorde man om svingen lite grann så dom kunde hänga i 3 vxl motorn, och där är vi fortfarande
Nästan rätt: Bensinkranen fanns på höger sida med den första modellen med flintamotorn, men även med sachs 2 vx kickstart, men då fick inte hastighetsmätarvajern plats, så då flyttade man bensinkranen till vänster sida.S_Compakt skrev:ohhh.. Vad skönt att få rätta en KLIPPA som ConradConrad Engström skrev:Kolla bakifråm om dom är lika långa, om vänstra sidan är längre vilket syns bra då är det rätt fotpinne. Om bensinkran sitter på h sida är ramen till en tvåväxlad.
"byggde på den äldre husqvarnamotorn"
Alt detta gjordes under compactens första levnandsår har för mig att det va -67, sen gjordes ingen ytterligare ändring av själva ramen, när dom första 2 växlarna inte räckte till längre, så gjorde man om svingen lite grann så dom kunde hänga i 3 vxl motorn, och där är vi fortfarande

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D
Kanon med alla svar nu vet jag hur det ligger till!!
jag kommer renovera bryggan på jobbet.
Men men jag kommer nog tillbaka med fler frågor då jag skall ta mig en kik på Motorn snart
har man inget bättre för sig kan man köpa sig en compact på Blocket hehe...
Kanon med alla svar nu vet jag hur det ligger till!!
jag kommer renovera bryggan på jobbet.
Men men jag kommer nog tillbaka med fler frågor då jag skall ta mig en kik på Motorn snart
har man inget bättre för sig kan man köpa sig en compact på Blocket hehe...