Olika Fotpinnar

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
96cent

Olika Fotpinnar

Inlägg av 96cent »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hallå

En fundering om fotbryggor / Fotpinnar har samma infästningar och då pratar jag om compact modellen.

kan det vara så att det är olika på 2 och 3 växlat?

Jag har nyss köpt en 1252 med en 3 växlad motor 50/3B KFS
nån kanske vet om det är orginal eller om den blivit bytt på resans gång

hade gott! <!-- </EdIndex> --></div>
Pierre

Inlägg av Pierre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dom har samma fotbryggor / Fotpinnar men det skiljer sig på vänster sida där 3 vxl Fotpinne är längre än 2 vxl 3-5 cm <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej , alla modeller har ju inte samma fäste

ex 1247 <!-- </EdIndex> --></div>
Pierre

Inlägg av Pierre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D Det är ju en husqvarna . 96cent frågade En fundering om fotbryggor / Fotpinnar har samma infästningar och då pratar jag om compact modellen. (sachs)
kan det vara så att det är olika på 2 och 3 växlat?
Jag har nyss köpt en 1252 (sachs) med en 3 växlad motor 50/3B KFS
nån kanske vet om det är orginal eller om den blivit bytt på resans gång <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kolla bakifråm om dom är lika långa, om vänstra sidan är längre vilket syns bra då är det rätt fotpinne. Om bensinkran sitter på h sida är ramen till en tvåväxlad.
För min del kör jag med korta fotpinnarna, för den långa tar i backen när man kör ( nedlägg i böjarna) :whistel: <!-- </EdIndex> --></div>
Pierre

Inlägg av Pierre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->8) så sant 8) <!-- </EdIndex> --></div>
96cent

Inlägg av 96cent »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hallå igen tack för svaren jag passar på att kasta in en bild så ni kan kika hur en sönderkörd fotbrygga ser ut :)

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Pierre

Inlägg av Pierre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:? ser ut som att vara till en 3vxl model <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Kolla bakifråm om dom är lika långa, om vänstra sidan är längre vilket syns bra då är det rätt fotpinne. Om bensinkran sitter på h sida är ramen till en tvåväxlad.
För min del kör jag med korta fotpinnarna, för den långa tar i backen när man kör ( nedlägg i böjarna) :whistel:
ohhh.. Vad skönt att få rätta en KLIPPA som Conrad
bensinkranen bytte visserligen sida men det finns två växlade som har den på både till vänster och höger

"byggde på den äldre husqvarnamotorn" <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
S_Compakt skrev:
Conrad Engström skrev:Kolla bakifråm om dom är lika långa, om vänstra sidan är längre vilket syns bra då är det rätt fotpinne. Om bensinkran sitter på h sida är ramen till en tvåväxlad.
För min del kör jag med korta fotpinnarna, för den långa tar i backen när man kör ( nedlägg i böjarna) :whistel:
ohhh.. Vad skönt att få rätta en KLIPPA som Conrad
bensinkranen bytte visserligen sida men det finns två växlade som har den på både till vänster och höger

"byggde på den äldre husqvarnamotorn"
Nästan rätt: Bensinkranen fanns på höger sida med den första modellen med flintamotorn, men även med sachs 2 vx kickstart, men då fick inte hastighetsmätarvajern plats, så då flyttade man bensinkranen till vänster sida.
Alt detta gjordes under compactens första levnandsår har för mig att det va -67, sen gjordes ingen ytterligare ändring av själva ramen, när dom första 2 växlarna inte räckte till längre, så gjorde man om svingen lite grann så dom kunde hänga i 3 vxl motorn, och där är vi fortfarande :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
96cent

Inlägg av 96cent »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D

Kanon med alla svar nu vet jag hur det ligger till!!
jag kommer renovera bryggan på jobbet.

Men men jag kommer nog tillbaka med fler frågor då jag skall ta mig en kik på Motorn snart

har man inget bättre för sig kan man köpa sig en compact på Blocket hehe... :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
96cent

Inlägg av 96cent »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild

Se där den läker oxå, nån som kanske har ett tips på hur man kan förstärka ramen samtidigt som man lagar detta? <!-- </EdIndex> --></div>
96cent

Inlägg av 96cent »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hallå igen

jag har gjort ett försök att fixa 2 plattor tror ni det kommer att funka eller kommer det spricka igen tro?
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det där kommer nog att bli perfekt.
men se till så du har fått det tätt innanför innan du svetsar på dom nya plattorna, annars blir det lögn i helvete och få det tätt där bakom <!-- </EdIndex> --></div>
96cent

Inlägg av 96cent »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tjena Tompa

jodå jag skall provtrycka i helgen så jag är helt säker, skall även kasta dit mer förstärkning
Jag lägger in en bild sen för dom som är intresserade när jag är klar <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar