Norrlands Racer Crescent F 50 GLx med Sachs EKF.

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Two stroke
Kontakt:

Norrlands Racer Crescent F 50 GLx med Sachs EKF.

Inlägg av Two stroke »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej alla moppe lover's !

Lägger ut lite bilder på mitt blivande race objekt :

Bild

*Block: Sachs EK F 50/4
*Objekt: Alt.1 // Alt.2
*Cylinder: Athena 80cc // SACHS 2,9hk
*Avgassystem: Racing Jamacool 32mm
*Förgasare: Mikuni 26mm // BING 19 ( 120 i huvudmunstycke )
*Luftfilter: Stage 6 Blått
*Tändning: PVL - Analogt // BOSCH 6v Orginal med ljuspolar
*Vevparti: Sachs EKF vevparti 44mm & (Hallstamoppers) SAMARIN SA-205 E ( V.R.M ) vevstake
*Ramlager: NSK Magnetlager
*Drevning: ??/34
*Koppling: (Hallstamoppers) 4 lamellskoppling // 2 lammellskoppling SACHS orginal
*Bränsle: ASPEN 2T

Bild

Det finns ju hopp om detta objekt. Jag har kvar orginal bakljus så allla kan andas UT.

Bild

Med lös och vridbar fläns.

Bild

Och en Racing Jamacool ljudämpare med lös fläns passar Athena 80cc skäms ju inte heller till denna räser.

Bild

*Motor: Sachs EK F 50/4 ( vänster )

Bild

*Motor: Sachs EK F 50/4 ( höger )

Bild

Denna BING 19 när Alt. 2 är monterat.

Bild

Denna STAGE 6 R/T 26 mm när Alt.1 är monterat.

Bild

Denna vevstake kommer jultomten med jag har önskat mig en sådan till Jul.
Vevstaken hette SA-233 E förut nu mera heter den SA-205 enligt Roffe på V.R.M passar Sachs EKF med 14mm:s kolvbult.

Bild

Mitt analoga PVL tändsystem.

Bild

Moped objektets ursprung och innan man

Bild

satte slaktmasken i hot om att börja riva objektet.

Nu har ljudämparen kommit så då är det bara börja montera ihop denna med den ny renoverade EKF motorn. Blir att åka på 2,9:an här framöver.

Bild

Nu äntligen så har jag fått prov starta Norrlands Racern med 2,9 hk + Bing 19.

Bild

med lyse fram och bak för det är ju mörkt här uppe i norrlands skogarna. Startade på 1:a kicken den går som en katt spinner.

Bild

Nu får man ut och köra så man får några mil på den
innan man monterar på Athena 80cc kitet här i vår/sommar 2011.

Bild

Man har nu monterat på ett högre styre man vart för krokig i ryggen. <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fin, vilket diskret bygge :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag gillar den skarpt! :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul att du har kommit hit nu också :) Gillar ditt bygge mycket fast de är fel motor :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det Zündapp framhjul? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snyggt och rent BRA Lycka till 8) <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Two stroke
Kontakt:

-

Inlägg av Two stroke »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Braxmatte skrev:Är det Zündapp framhjul?
Det är helt korrekt när skivbromsen åkte så låg detta hjul och skräpa sen blir det lite mer spännande på banracingen dom andra åker med skivbroms. Man vill ju spara vikt. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->F50 blev riktigt bra, hur tycker du att den går med 2,9'an?
Förresten är det satt något datum för banracingen i år? <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->strikt å bra :D glöm bara inte att längdanpassa wiren annars kan det gå illa :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Two stroke
Kontakt:

-

Inlägg av Two stroke »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu spara man pengar så man kan köpa ett Athena 80cc kit med 14mm:s kolvbult

Bild

nog räcker 2,9 an också till men man vill ju åka snabbt ibland också. <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Re: -

Inlägg av S_Compakt »

Two stroke skrev:Nu spara man pengar så man kan köpa ett Athena 80cc kit med 14mm:s kolvbult

Bild

nog räcker 2,9 an också till men man vill ju åka snabbt ibland också.
Kolla här om dom har även med 14mm kolvbult
billigt är det
http://www.2strokeparts.de/shop/product_info.php?pName=80ccm-athena-tuningzylinder-hercules-gt&cName=hercules-sachs-gt-sachs-506-motoren <!-- </EdIndex> --></div>
Two stroke
Kontakt:

-

Inlägg av Two stroke »

Raketsport skrev:F50 blev riktigt bra, hur tycker du att den går med 2,9'an?
Förresten är det satt något datum för banracingen i år?
Har nu testat moppen och den går väldigt bra med 2,9:an, så nu får det bli vår så att man får ut och börja köra med den solen skiner ju nu om dagarna med det blåser ju tyvärr.

Trottlarna's banracing hoppas jag blir av men jag har inte hört något datum ännu men det blir säkert i maj/juni som vanligt. <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Riktigt fin :egg: ... om det bara kunde bli sommar <!-- </EdIndex> --></div>
Two stroke
Kontakt:

-

Inlägg av Two stroke »

Raketsport skrev:F50 blev riktigt bra, hur tycker du att den går med 2,9'an?
Förresten är det satt något datum för banracingen i år?
Nu har jag börjat använd 2,9an på riktigt var och hälsade på Lars W alias VODKA han trimmade till min Bing 19:on. Förgasaren hade 80 i munstycke så han smackade dit 120 i munstycke då gick den MYCKET bättre men vi ska gör det lite bättre när det blir varmare eller sommar på riktigt.

Trottlarnas banracing blir den 2 JUNI 2011 på FASTEC RING så det är bara titta förbi eller så kan man deltaga. <!-- </EdIndex> --></div>
vodka

Inlägg av vodka »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har jag byggt upp din motor av skrotet och renoverat den så kan jag bestycka åt dig också för den gick som en kratta.
Satt 80 på högen på tok för litet
Mer info om banracingen kommer på hemsidan www.trottlarna.tk alla är välkommna och köra nytt för i år är att dom som kör orginalklassen slipper betala startavgift vi ser gärna massor med startande i den klassen. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar