Lägger ut lite bilder på mitt blivande race objekt :

*Block: Sachs EK F 50/4
*Objekt: Alt.1 // Alt.2
*Cylinder: Athena 80cc // SACHS 2,9hk
*Avgassystem: Racing Jamacool 32mm
*Förgasare: Mikuni 26mm // BING 19 ( 120 i huvudmunstycke )
*Luftfilter: Stage 6 Blått
*Tändning: PVL - Analogt // BOSCH 6v Orginal med ljuspolar
*Vevparti: Sachs EKF vevparti 44mm & (Hallstamoppers) SAMARIN SA-205 E ( V.R.M ) vevstake
*Ramlager: NSK Magnetlager
*Drevning: ??/34
*Koppling: (Hallstamoppers) 4 lamellskoppling // 2 lammellskoppling SACHS orginal
*Bränsle: ASPEN 2T

Det finns ju hopp om detta objekt. Jag har kvar orginal bakljus så allla kan andas UT.

Med lös och vridbar fläns.

Och en Racing Jamacool ljudämpare med lös fläns passar Athena 80cc skäms ju inte heller till denna räser.

*Motor: Sachs EK F 50/4 ( vänster )

*Motor: Sachs EK F 50/4 ( höger )

Denna BING 19 när Alt. 2 är monterat.

Denna STAGE 6 R/T 26 mm när Alt.1 är monterat.

Denna vevstake kommer jultomten med jag har önskat mig en sådan till Jul.
Vevstaken hette SA-233 E förut nu mera heter den SA-205 enligt Roffe på V.R.M passar Sachs EKF med 14mm:s kolvbult.

Mitt analoga PVL tändsystem.

Moped objektets ursprung och innan man

satte slaktmasken i hot om att börja riva objektet.
Nu har ljudämparen kommit så då är det bara börja montera ihop denna med den ny renoverade EKF motorn. Blir att åka på 2,9:an här framöver.

Nu äntligen så har jag fått prov starta Norrlands Racern med 2,9 hk + Bing 19.

med lyse fram och bak för det är ju mörkt här uppe i norrlands skogarna. Startade på 1:a kicken den går som en katt spinner.

Nu får man ut och köra så man får några mil på den
innan man monterar på Athena 80cc kitet här i vår/sommar 2011.

Man har nu monterat på ett högre styre man vart för krokig i ryggen. <!-- </EdIndex> --></div>