Attans också,
men detalj nr 63 är en fettnippel, undrar om den är använd någon gång i moppens historia
Men det ska väl inte vara några problem att borra rakt igenom och sen sätta en nylocmutter på utsidan
Hm, ja de har du rätt i. Men det verkar inte ha suttit nån där på min. Det fanns inget hål i pedalen.
De va den lösning ja hade tänkt mig oxå. Tog en för smal gängstång bara, det glappade för mycket i ramen. Ska se om ja hittar nån bättre idag...
De borde väl gå med gängstång va, eller ska man satsa på en axel och gänga vardera ände? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->sätter du gängstång så kommer bromspedalen att slitas ner ganska fort, pressa i så fall i en metallbussning först som slitmaterial <!-- </EdIndex> --></div>
RoRRe skrev:Mindre bilder, dom e väl inge stora? Dina e större
Och en "annans tank" min Kanske kan försöka sätta fast nått litet rör där så det blir 2 fästen....
Sen till gårdagens slakt:
Upptäckte att bromspedalens bult va av. Det måste väl gå och svetsa på en ny bult tycker ja?
Om inte nån har en liggandes
Även höger bakdämpare har lossnat eller vad man ska säga och skavt hålet i nedre delen ovalt
Det är nått som skallrar inne i den nedre delen... Är det nån mutter eller nått som är där inne som ska hålla i överdelen?
Jupp det sitter en mutter där inne. och några packboxliknande gummin. När jag renoverade mina likadana dämpare bröt jag helt sonika loss plåtbiten på baksidan. Klippte till en ny aluminiumplåt och silikonade dit. <!-- </EdIndex> --></div>
My name is Gijs and i'm from Holland. 49 years old.
I have recently bought a KTM Comet 50 S Grand Prix (1975).
It's simular to your REX Comet.
The problem is that it is hard to the get Stickers (German Aufkleber).
Is there some one who could help me?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Welcome to our mopedforum!
I don't know any shop that sells sticker-sets to your Rex model. I would try to e-mail mopedfirms that manufactures decals.
Perhaps one of these can help you:
Ettansmopeder: info@ettansmopeder.se
Norscand: order@norscand.com
AutoArkiv: autoarkiv@telia.com <!-- </EdIndex> --></div>
http://www.puch-wieser.at/ they have stickers for the ''Cross'' model so they must have those you look for too. There is a small KTM logo upp in the right corner, click and look there. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det blev lite skruvande med Cometen ikväll. Grabben hjälpte till oxå. Det måste ju börjas nån gång
Jag blev bara tvungen och kika på varför inte det gick och starta med jordkabeln ikopplad. Och vi hittade det här... En ganska skavd jordkabel under lite sliten eltejp.