får inte full effekt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
ju längre ner brickan sitter på nålen desto mer soppa? <!-- </EdIndex> --></div>
Då snackar vi nålen på förgasaren(?), den styr väl mängden bränsle?Norman skrev:Om jag uppfattat det hela rätt så orkar moppen inte när du kör, men varvar ur när den är obelastad.
Jag sätter mina pengar på att den får för lite soppa. Rengör förgasare och bensinkran.
ju längre ner brickan sitter på nålen desto mer soppa? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Jag menar att det kan sitta skit på många ställen mellan tank och insug som kan dämpa bränsleflödet. Ett litet smutskorn kan dämpa flödet ytterst lite, men tillräckligt för att motorn inte ska orka med under belastning. Har själv haft detta problem ett par gånger och har vart på väg att bli tokig innan jag hittat felet. Bränsle kommer fram, men lite för lite. Nån gång har skiten suttit i förgasarn, en annan i kranen. <!-- </EdIndex> --></div>Oldie skrev:Då snackar vi nålen på förgasaren(?), den styr väl mängden bränsle?Norman skrev:Om jag uppfattat det hela rätt så orkar moppen inte när du kör, men varvar ur när den är obelastad.
Jag sätter mina pengar på att den får för lite soppa. Rengör förgasare och bensinkran.
ju längre ner brickan sitter på nålen desto mer soppa?
-