Uppsägning?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, det blev en riktig explosion när folk tror det är respekt med många inlägg på ett forum. Vilket det egentligen inte är...

Så det är en massa posthunt. (Jaga inlägg) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nä, men nu måste jag säga min mening. Inte mot dig Conrad utan om vad jag känner för diskussionen "det är för mycket inlägg".

DET ÄR BRA OCH ROLIGT med många inlägg, INGEN ska behöva känna sig dum för att man har skrivit mycket. Varför klaga på att forumet är för aktivt, det är ju helt befängt. Det är väl ändå det som är syftet. Jag strävar efter att göra ett aktivt forum som sammanför oss mopedintresserade. Tänk även på oss som sitter norröver och har flertalet mil till närmsta mopedentusiast, det är väl kul att kunna umgås här med likasinnade och prata om annat än mek också.
Alla trådar utanför Allmänt snack hålls till mestadels rena, vill man bara läsa om fordon & mek så är det ju bara att undvika den allmänna delen.

Conrad - Jag hoppas att du stannar kvar ändå, din kunskap är högt värderad av mig och många fler. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Peppe^
Kontakt:

Inlägg av Peppe^ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Posthunt eller vad det heter sysslar bara ungar på moppenet på med, vuxet folk har bättre för sig!

Att man skriver en massa på ett forum är bara kul, är det inte det ett forum är till för?
Jag tycker det är kul att man kommer in här och ser att det är två sidor med inlägg. <!-- </EdIndex> --></div>
Bild
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men t.ex. när ilogurra var ganska ny på forumet så la han ut några bilder .
Man var in och kollade som vanligt
Sen skrev han (irriterat uppfattade jag det som): varfor är det ingen som kommenterar!

Då var det vål 14st som svarade med:
Ok , thumb_up , Snyggt mm

Efter det så tycker jag det har börjat bli samma på nästan alla trådar
Ibland känns det som att alla utom jag har kommenterat så jag blir väl tvungen
att göra det jag också

Sen kan väl alla ha lite ned-perioder och då kan det vara jobbigt
när man loggar in och har en massa olästa trådar som sen visar sig
att 90% bara var "onödiga" kommentarer och när man efter en halvtimme
har läst alla så har man nästan inte läst nå nytt alls

Jag tror det är det Conrad menar
Och han har ju dessutom dyslexi så boksäverna retas med honom och byter plats ibland <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hela diskussionen är pinsam
Som ni kanske märkt så har jag inget som helst intresse av porttider å vråltrim av moppar finner ingen som helst tjusning i det tidskrävane ämnet.
För mig räcker det på sin höjd en beprövad kyrkportare med tillhörande fugge allt annat går fetbort. Har varken tid eller lust att grotta inne i motorer som nyper å testa mig fram. Och kör hellre MC än en vråltrimmad tjutande skranglig moped i 100blås.
MEN som jag skrivit förr är jag impad av er som orkar hålla på å ett forum ska ju innehålla kunskap i alla riktningar..
Därför undviker jag bara den tråden å låter er härja fritt med erat.. Jag går inte in där å begärt avsked för att jag inte orkar läsa om era luckor porttider å durationer..
Jag har svårt att förstår dom som är intresserad av en grej å sen tycker resten är skit.

Jag är en genuin samlare som gillar mopeden för vad den är å för vad den fyllde för syfte å för dess charm samt utseende.
Sen kan det ju även vara kul att svamla med folk å skriva lite runt omkring denna underbara farkost. å nog sitter jag väl här ungefär lika mkt som förr men det blir som det blir.. ju mer som skriver destå mer inlägg även från mig.. Men att behöva skämmas för att man gör för många inlägg å för att dom inte nu bara handlar om mopedtrim & när till och med moderatorn nämner ordet "posthunter" då tappar man lusten en aning
Jag har varit in på diverse andra forum men släppt dessa ganska snabbt eftersom sidorna är nerlusade med trimtips å töntiga påhopp om hur djävla mkt bättre Puch är än Sachs å att Zundapp rules
plus en massa annat snack om prylar som händer 100 mil härifrån på trådar som kanske skulle ligga på "event/träffar"
Har därför fastnat för Raketsports forum med deras goda kamratanda å genuina mopedintresse.
Men att hacka på dom som gör att det hänt ngt nytt varje gång man går in å tittar. det är riktigt djävla kasst
godnatt :offtobed: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Conrad

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Måste hålla med Conrad, inte att det är för många inlägg. Utan att jag tyvärr blir alltid sittande för länge,
men man behöver inte läsa alla nya inlägg plus allt övrigt.. :!:

Hoppas verkligen att du inte för svinner får Forumet Conrad, du ger bra tipps och har idéer som får mig
att fundera på nya saker/lösningar och ger mig egna idéer om hur jag tänkt göra/lösa problem... :idea:

Denna tråd + andra trådar: Har gett mig ider igen på trimma cyllindrar mm, har redan inskaffat en
Tillotson förgasare. Exempel:
http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?t=5259&postdays=0&postorder=asc&start=0&mforum=raketsport
Nu menar jag inte bara att trimma utan alla saker som kan lösas på olika vis..är intressanta för mig typ:
Bilar, Mopeder, Skoter, Motorer, Svetsn., Plåt, Svarv & fräsning, Tekniska lösningar mm!... :car:

Trådar med bra å stora bilder uppskatar jag bäst.....bilder som man måste ladda ner för att få
full storlek på kan jag hoppa över då dessa tyvärr tar tid att ladda ner..(en bild säger mer än 100 ord)

Är det för enkelt/lätt att göra är det ingen utmaning, det ska vara svårt nästan omöjligt att göra.
Plus att om någon/några säger att så kan man inte göra det kommer alldrig att fungera.
Då blir jag intresserad och hjärnan kommer att jobba på högtryck för att lösa fixa delar & sakerna…

Varför göra enkla saker som jag redan testa & gjord flera gånger, det är inge kul…..ska vara svårt.
Nu kommer kanske flera att tycka att jag är en Bestewiser, men det tar jag så gärna….**L***...mefipallina_yahoo.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ingen som märker att mentorn som startade tråden inte svarar på era inlägg :roll:
Kan det vara att dom nära 2000 :idea: inläggen sugit musten ur musarmen :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Grannen skrev:Ingen som märker att mentorn som startade tråden inte svarar på era inlägg :roll:
Kan det vara att dom nära 2000 :idea: inläggen sugit musten ur musarmen :wink:
Hmmm sluta skriva inlägg då Grannen....i denna tråd... staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmmm sluta skriva inlägg då Grannen....i denna tråd... staff_gemini-1.gif[/quote]

Hmm - keee.....gå å snyt dig billyboy :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
PipaZ

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag sitter på diverse andra forum och det är mest där de håller till massa p12er :lol: Där är det posthunting och felpostning på hög nivå!
Detta forum är riktigt bra, för här är det iallafall vad jag sett ingen posthunting eller felpostade trådar i fel forumsämne!
Posthunting som jag lärt mig är att man skriver i alla trådar som finns och det man skriver är egentligen ren skit! Nu blir det säkert massa feltolkningar men... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

Grannen skrev:Hmmm sluta skriva inlägg då Grannen....i denna tråd... staff_gemini-1.gif

Hmm - keee.....gå å snyt dig billyboy :wink:[/quote]

Snyt, snyt, snyt..Grannen...gjort slut på en halv hushållsrulle nu...... :hide: <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det lättade väl då - trycket du vet 8)
Jag har det bara trevligt här på forumet - man slår ihjäl lite dötid som dögrävarn sa.. :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Conrad, du kommer bli saknad om du lämnar oss. Hoppas du stannar! <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min första mening var inte defnitiv.
Men det är som Braxen skriver " bokstäverna retas med mig"
Jag "älskar" gemenskapen här. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Conrad Engström skrev:Min första mening var inte defnitiv.
Men det är som Braxen skriver " bokstäverna retas med mig"
Jag "älskar" gemenskapen här.
Kul att höra!
Jag har en syster med dyslexi så jag vet hur svårt det kan vara.
Hoppas du stannar kvar i alla fall. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar