Uppsägning?
Uppsägning
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Conrad du är snart pensioner, då har du tid till både meka och hålla på med datorn.Du får se tiden an.Livet är ju som det är både upp och ner ibland.Man får vara glad att man får vara frisk och kan göra saker som man tycker om.
MVH/Valter. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hoppas du stannar kvar på forumet Conrad. Beundrar din kunskap och alla dina fina tips som du delar med dig av. Gillar din raka och ibland lite ironiska stil.
Du har mycket att tillföra forumet och jag tror nog alla uppskattar dina inlägg.
På sistone har det blivit lite jagande om inlägg som jag kan tycka är lite jobbigt med inlägg som ibland bara är nonsens. Men det är min åsikt och är det så övriga vill ha det så OK för min del.
Säger bara 2 saker: respekt - stanna kvar Conrad. <!-- </EdIndex> --></div>
Du har mycket att tillföra forumet och jag tror nog alla uppskattar dina inlägg.
På sistone har det blivit lite jagande om inlägg som jag kan tycka är lite jobbigt med inlägg som ibland bara är nonsens. Men det är min åsikt och är det så övriga vill ha det så OK för min del.
Säger bara 2 saker: respekt - stanna kvar Conrad. <!-- </EdIndex> --></div>
- pangerva
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag ser fram emot att få fortsätta läsa dina inlägg Conrad. Har alltid läst dem och de har lärt och upplyst mig om mycket som jag inte visste eller kunde.
Dina kunskaper i mopedämnet är värdefulla och jag säger igen att du är fantastisk som dessutom vill dela med dig av dem.
Mina bidrag har kanske inte rört sig om att förmedla teknikkunskaper i mopedämnet. Känner nog att jag mer varit någon slags lustigkurre.
Det kan ju bero på att jag älskar att skoja och tycker att det är väldigt roande. Ibland kanske det går/gått för långt men då reder man ut det och så blir det som vanligt igen.
Jag är övertygad om att man måste sovra bland inläggen. Jag har sedan länge slutat läsa rubrikerna Färgkoder och Cyklar då dessa inte intresserar mig för närvarande. Vissa trådar har jag också undvikit då de heller inte är av intresse. Tror det är viktigt att man bestämmer sig för vad som är roligt eller intressant att ta del av eller kommentera. Alla inlägg måste dock vara välkomna så länge de ryms inom vad som är OK att skriva oavsett intressevärde.
Slutligen vill jag återigen vädja till dig Conrad att stanna kvar och medverka i forumet, din medverkan behövs absolut. <!-- </EdIndex> --></div>
Dina kunskaper i mopedämnet är värdefulla och jag säger igen att du är fantastisk som dessutom vill dela med dig av dem.
Mina bidrag har kanske inte rört sig om att förmedla teknikkunskaper i mopedämnet. Känner nog att jag mer varit någon slags lustigkurre.
Det kan ju bero på att jag älskar att skoja och tycker att det är väldigt roande. Ibland kanske det går/gått för långt men då reder man ut det och så blir det som vanligt igen.
Jag är övertygad om att man måste sovra bland inläggen. Jag har sedan länge slutat läsa rubrikerna Färgkoder och Cyklar då dessa inte intresserar mig för närvarande. Vissa trådar har jag också undvikit då de heller inte är av intresse. Tror det är viktigt att man bestämmer sig för vad som är roligt eller intressant att ta del av eller kommentera. Alla inlägg måste dock vara välkomna så länge de ryms inom vad som är OK att skriva oavsett intressevärde.
Slutligen vill jag återigen vädja till dig Conrad att stanna kvar och medverka i forumet, din medverkan behövs absolut. <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är många som funderar hur Conrad hinner med alla sina projekt, och här har ni förklaringen.
Han spenderar tiden i garaget istället för framför datorn......
Sen brukar vi inte ha så långa renoveringstider i Hallsta Moppers, min Stockholmare har jag hållit på med i ca 1 vecka och den är nästan klar.
Det blir inte så långa mekarstunder mellan barnvagns puttning och blöjbyten
Jag håller även med Conrad att det börjar likna "Moppenet" lite grann med alla omröstningar och "post hunting" men det är ju bra att forumet är öppet för alla (som sköter sig)
Det tar en skaplig stund att gå igenom inläggen som skrivits när man har varit i garaget ett par timmar
<!-- </EdIndex> --></div>
Han spenderar tiden i garaget istället för framför datorn......
Sen brukar vi inte ha så långa renoveringstider i Hallsta Moppers, min Stockholmare har jag hållit på med i ca 1 vecka och den är nästan klar.
Det blir inte så långa mekarstunder mellan barnvagns puttning och blöjbyten

Jag håller även med Conrad att det börjar likna "Moppenet" lite grann med alla omröstningar och "post hunting" men det är ju bra att forumet är öppet för alla (som sköter sig)
Det tar en skaplig stund att gå igenom inläggen som skrivits när man har varit i garaget ett par timmar

Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det är olika vad man föredrar.
Några gillar att skruva med motorer, andra originalrenoverar medans några skaffar sig körklara veteraner för att slippa att meka.
Mångfald ska hyllas och inte ses ner på!
Skillnaden mellan Hallsta och Raketsport är väl att Hallsta utgår från en klubb med medlemmar som känner varandra och Raketsport utgår från mig och styrs av forummedlemmarnas intresse.
Posthunting förekommer knappast här. Detta med "Tio i Topp" författare var en skoj grej som jag som administratör skapade i vintermörkret för de som saknar varmgarage, inte har en moped som behöver mek eller sitter hemma med krämpor.
Jag kan inte heller se varför en mopedrenovering som tagit 1 vecka ska ses som bättre än en långtidsrenovering, för det är så jag uppfattar att du menar.
Är man mer "mopedintresserad" om man gör jobbet fort?
Är det en tävling om vem som är mest i garaget? <!-- </EdIndex> --></div>
Några gillar att skruva med motorer, andra originalrenoverar medans några skaffar sig körklara veteraner för att slippa att meka.
Mångfald ska hyllas och inte ses ner på!
Skillnaden mellan Hallsta och Raketsport är väl att Hallsta utgår från en klubb med medlemmar som känner varandra och Raketsport utgår från mig och styrs av forummedlemmarnas intresse.
Posthunting förekommer knappast här. Detta med "Tio i Topp" författare var en skoj grej som jag som administratör skapade i vintermörkret för de som saknar varmgarage, inte har en moped som behöver mek eller sitter hemma med krämpor.
Jag kan inte heller se varför en mopedrenovering som tagit 1 vecka ska ses som bättre än en långtidsrenovering, för det är så jag uppfattar att du menar.
Är man mer "mopedintresserad" om man gör jobbet fort?
Är det en tävling om vem som är mest i garaget? <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->håller med Jossan där..iså fall är jag ju ganska off då som håller på hela vintrar *åmer ibland* med mina projekt
, här ju en kass rygg dessutom att dras med så jag tycker ju att det är trevligt dom gånger jag känner mig sämre så att det inte går att skruva på kvällarna när jag kommit hem från jobbet...att kunna gå in här å surra med moppeintresserade över hela sverige både om moppar tips å annat..dessutom behöver man ju inte läsa allt om man inte har intresse av detta..
så tack för att ni finns Mona Å Jossan med erat trevliga forum...

fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Många mopedåkare har väl "färdiga" mopeder som de åker med på sommaren, och i vintertid har man tid för annat.
Detta gäller dock inte mig, jag är bara allmänt jävla slö...
När det brukar bli dags att köra ett race eller dylikt har jag oftast inte börjat fixa och dona än
Detta gäller dock inte mig, jag är bara allmänt jävla slö...
När det brukar bli dags att köra ett race eller dylikt har jag oftast inte börjat fixa och dona än

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
1 vecka och nästan klar!!
Vad menar du då med en renovering? För mig betyder en renovering av en moped en TOTAL genomgång av ALLT. <!-- </EdIndex> --></div>
Sura skrev:
)

Vad menar du då med en renovering? För mig betyder en renovering av en moped en TOTAL genomgång av ALLT. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jossan !
Jag får tydligen be om ursäkt då jag tydligen har trampat på några ömma tår.....
Ni måste ha bättre syn än mig, för jag kan inte se någonstans att jag har skrivit att det är bättre med en renovering på 1 vecka jämfört med en långrenovering........
Eller att jag skulle vara mer mopedintresserad än nån annan.......
När jag ska "renovera" en moppe så ser jag till att jag har det jag behöver, och tillverkar sånt som jag inte fått tag på.
En patinerad moppe tycker jag inte att man ska lacka om och lämna in allt på omkromning, däremot så ska slitdelar bytas ur säkerhets synpunkt !
På Stockholmaren så har jag bytt från 2 vxl fot till 4 vxl EKF med en borrad original cylinder och Dellorto 20.
Sen är den nerriven i smådelar och kollad och delar som är slitna har jag bytt.
El och vajrar är nytt och hjullager är lågfriktions spårkullager.
Den ska se gammal och sliten ut, men ska kännas stabil och säker att köra.
Sen om någon vill sitta och gnida en hel vinter på en pryl, för att om några år ha en moppe som dom inte törs åka med för den är för fin, är helt upp till den personen.
Hallsta Moppers har ca 105 medlemmar, och av dom är vi ca 40 st aktiva.
På vårat forum så är det 207 medlemmar !
Hur går den ekvationen ihop om det inte är samma folk som är på Raketsport som är på vårat forum ? <!-- </EdIndex> --></div>
Jag får tydligen be om ursäkt då jag tydligen har trampat på några ömma tår.....
Ni måste ha bättre syn än mig, för jag kan inte se någonstans att jag har skrivit att det är bättre med en renovering på 1 vecka jämfört med en långrenovering........
Eller att jag skulle vara mer mopedintresserad än nån annan.......

När jag ska "renovera" en moppe så ser jag till att jag har det jag behöver, och tillverkar sånt som jag inte fått tag på.
En patinerad moppe tycker jag inte att man ska lacka om och lämna in allt på omkromning, däremot så ska slitdelar bytas ur säkerhets synpunkt !
På Stockholmaren så har jag bytt från 2 vxl fot till 4 vxl EKF med en borrad original cylinder och Dellorto 20.
Sen är den nerriven i smådelar och kollad och delar som är slitna har jag bytt.
El och vajrar är nytt och hjullager är lågfriktions spårkullager.
Den ska se gammal och sliten ut, men ska kännas stabil och säker att köra.
Sen om någon vill sitta och gnida en hel vinter på en pryl, för att om några år ha en moppe som dom inte törs åka med för den är för fin, är helt upp till den personen.
Hallsta Moppers har ca 105 medlemmar, och av dom är vi ca 40 st aktiva.
På vårat forum så är det 207 medlemmar !
Hur går den ekvationen ihop om det inte är samma folk som är på Raketsport som är på vårat forum ? <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, tänkte väl. Vi har bara olika syn på vad som är en renovering.
Så där har jag gjort med några av mina dappar också, tittat över måtårn,
hjul/styrlager, bromsar och så. Försökt att få den och se "orörd" ut. Men det kallar jag inte renovering.
Nog om detta från mig. Gasa lugnt.
Så där har jag gjort med några av mina dappar också, tittat över måtårn,
hjul/styrlager, bromsar och så. Försökt att få den och se "orörd" ut. Men det kallar jag inte renovering.
Nog om detta från mig. Gasa lugnt.

-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
uppsägning
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja du Conrad du är snart med i historieboken som folk skriver om dej.Ta det lugnt och tänk efter vad du vill göra.Ibland far man i väg i både tanke och i arbete.Men ta det lugnt i alla sinnen, så blir det mycket bättre.
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sura - Jag vill förklara varför jag uppfattade din text som jag gjorde.
Hela den här tråden handlar väl i stort sett om att det är stor aktivitet på forumet och att allt inte hinns med att läsas. Samt att det finns ett missnöje med det... Om man då skriver ett inlägg att forumet liknar moppenet (vilket inte skattas högt i veterankretsar), att det är för mycket nya poster (posthunting) och att ni renoverar en moped på 1 vecka. Så uppfattade i alla fall jag som att det var bättre att vara i garaget än sitta framför datorn, för sitter man framför dator blir det många inlägg.
Jag ställer mig också lite frågande då Conrad inte skrivit att det liknar moppenet och posthunting, utan att han älskar gemenskapen här och att det är svårt när han har dyslexi.
Att jag drog parallell mellan Hallsta och Raketsport handlar om att ni är en klubb som sköter erat forum och jag är en privatperson utan klubbstöd i ryggen som sköter Raketsport.
Jag känner inte dig Sura och vi har aldrig träffats och jag vill inte ha något otalt med dig som person även om du kanske tycker att vårat forum har fallerat lite. Du kanske kan förstå om jag ifrågasätter vissa saker eftersom jag inte känner dig och inte vet hur du uttrycker dig i tal. <!-- </EdIndex> --></div>
Hela den här tråden handlar väl i stort sett om att det är stor aktivitet på forumet och att allt inte hinns med att läsas. Samt att det finns ett missnöje med det... Om man då skriver ett inlägg att forumet liknar moppenet (vilket inte skattas högt i veterankretsar), att det är för mycket nya poster (posthunting) och att ni renoverar en moped på 1 vecka. Så uppfattade i alla fall jag som att det var bättre att vara i garaget än sitta framför datorn, för sitter man framför dator blir det många inlägg.
Jag ställer mig också lite frågande då Conrad inte skrivit att det liknar moppenet och posthunting, utan att han älskar gemenskapen här och att det är svårt när han har dyslexi.
Att jag drog parallell mellan Hallsta och Raketsport handlar om att ni är en klubb som sköter erat forum och jag är en privatperson utan klubbstöd i ryggen som sköter Raketsport.
Jag känner inte dig Sura och vi har aldrig träffats och jag vill inte ha något otalt med dig som person även om du kanske tycker att vårat forum har fallerat lite. Du kanske kan förstå om jag ifrågasätter vissa saker eftersom jag inte känner dig och inte vet hur du uttrycker dig i tal. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson