Jag har blivit riktigt blåst!!Vill varna andra!!

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Neifelheim
Inlägg: 2793
Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
Ort: Småland.

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
bryggaren skrev:Har du kollat med Blocket? Dom kanske har några mer uppgifter, vem som betalat annonsen o.dyl.

Angående misshandel, det lär väl vara minst två som har sett något av vad som hände, eller hur?
Det beror väl på hur man går till väga? <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Neifelheim skrev:
bryggaren skrev:Har du kollat med Blocket? Dom kanske har några mer uppgifter, vem som betalat annonsen o.dyl.

Angående misshandel, det lär väl vara minst två som har sett något av vad som hände, eller hur?
Det beror väl på hur man går till väga?
Att rättfärdiga ett brott med ett värre brott är en konstig tanke enligt mig... och eftersom man INTE kan vara säker på att det drabbar rätt person helt uteslutet...

Bredrägerier är aldrig kul , en person på jobbet fick ett telefonsamtal straxt före jul (några år sedan) där en person frågade när datorn skulle anlända. Visade sig att någon kopierat min arbetskompis namn och adress och lagt ut datorer på tradera , personen avände sitt riktiga konto , men var socialt utslagen och därför inte ens brydde sig om att försöka "gömma" sig undan... det händer ju iallafall inte nåt när man nåt botten. <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim
Inlägg: 2793
Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
Ort: Småland.

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
S_Compakt skrev:
Neifelheim skrev:
bryggaren skrev:Har du kollat med Blocket? Dom kanske har några mer uppgifter, vem som betalat annonsen o.dyl.

Angående misshandel, det lär väl vara minst två som har sett något av vad som hände, eller hur?
Det beror väl på hur man går till väga?
Att rättfärdiga ett brott med ett värre brott är en konstig tanke enligt mig... och eftersom man INTE kan vara säker på att det drabbar rätt person helt uteslutet...

Bredrägerier är aldrig kul , en person på jobbet fick ett telefonsamtal straxt före jul (några år sedan) där en person frågade när datorn skulle anlända. Visade sig att någon kopierat min arbetskompis namn och adress och lagt ut datorer på tradera , personen avände sitt riktiga konto , men var socialt utslagen och därför inte ens brydde sig om att försöka "gömma" sig undan... det händer ju iallafall inte nåt när man nåt botten.
Alla får tycka fritt helt enkelt. Jag ger inte 5 ören för farbror blå och statens rättväsende, då jag och syrran blev misshandlade, och det fanns 5 vittnen som vittnade mot killen, och ingenting hände. det kallar jag enbart sjukt och skadat samhälle. Våld föder våld med andra ord. <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
bigge
Inlägg: 1183
Blev medlem: 09 jan 2011, 00:00
Ort: kungälv

Inlägg av bigge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vet du vad killen heter i efter namn har en kille vid namn antonio i min skolan som är skum!! du kan ju pma mig:)
kan ju bara säga att denna killen håler på med grejer man inte ska:( <!-- </EdIndex> --></div>
valter
Inlägg: 205
Blev medlem: 11 jun 2009, 23:00
Ort: Katrineholm

blåst

Inlägg av valter »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag åkte ner till en som hade blåst grabben min.Som bodde i Östergötland fick tag på honom och han var så god att prata vid så jag fick både grejorna tillbaka plus pengarna.Och snygg var han när näsan blödde.Det är bara att ge tillbaka med samma mynt och lite till.
MVH/Valter. <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja nog har man blitt blåst ngn gång men det har alltid varit på max en tusing å ca 100 mil härifrån.Så det lönar sig inte att åka ner..Dessutom kan ju typen som man till slut lyckats leta upp vara en riktig djäkla tok så jag riskerar inte mitt liv för 1000kr..
Sen har man ju blivit småblåst av en snubbe från Umeå känd i moped kretsar är han dessutom så han lär nog får nog skämmas inför andra en vacker dag när vi träffas haha..
:wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos
Inlägg: 2105
Blev medlem: 18 jul 2009, 23:00
Ort: Robertsfors

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:Ja nog har man blitt blåst ngn gång men det har alltid varit på max en tusing å ca 100 mil härifrån.Så det lönar sig inte att åka ner..Dessutom kan ju typen som man till slut lyckats leta upp vara en riktig djäkla tok så jag riskerar inte mitt liv för 1000kr..
Sen har man ju blivit småblåst av en snubbe från Umeå känd i moped kretsar är han dessutom så han lär nog får nog skämmas inför andra en vacker dag när vi träffas haha..
:wink:
Please tell me more <!-- </EdIndex> --></div>
Kuli
Inlägg: 380
Blev medlem: 29 aug 2009, 23:00
Ort: Örebro

Inlägg av Kuli »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tråkigt...

Ratsit brukar funka bra om man letar efter folk, men det blir nog svårt ändå. Går mot folkbokföringen och inte "telefonkatalogen".

http://www.ratsit.se/BC/Search.aspx

/Kuli... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:Ja nog har man blitt blåst ngn gång men det har alltid varit på max en tusing å ca 100 mil härifrån.Så det lönar sig inte att åka ner..Dessutom kan ju typen som man till slut lyckats leta upp vara en riktig djäkla tok så jag riskerar inte mitt liv för 1000kr..
Sen har man ju blivit småblåst av en snubbe från Umeå känd i moped kretsar är han dessutom så han lär nog får nog skämmas inför andra en vacker dag när vi träffas haha..
:wink:
B......mannen <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Puchen
Inlägg: 821
Blev medlem: 19 jan 2011, 00:00
Kontakt:

Inlägg av Puchen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NRoos skrev:
dr.novolette skrev:Ja nog har man blitt blåst ngn gång men det har alltid varit på max en tusing å ca 100 mil härifrån.Så det lönar sig inte att åka ner..Dessutom kan ju typen som man till slut lyckats leta upp vara en riktig djäkla tok så jag riskerar inte mitt liv för 1000kr..
Sen har man ju blivit småblåst av en snubbe från Umeå känd i moped kretsar är han dessutom så han lär nog får nog skämmas inför andra en vacker dag när vi träffas haha..
:wink:
Please tell me more
Också nyfiken då jag är från Ume-trakten. <!-- </EdIndex> --></div>
Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nää här ska man inte vara taskig men det kanske kommer fram senare..om vi kanske syns ngn gång :D
Det han gjorde var ingen regelrätt blåsning jag fick mopeden men det saknades grymt mkt. Även grejer som var med på foton var bortplockade å kom senare ut på försäljning på Tradera.
(har hört att andra råkat ut för liknande med samma person)
Dom stackars delar som nu medföljde var helt ok i skick men en del av dom hörde inte ens till mopeden
& som sagt massor av dyra parts saknades jag trodde att det var ett kolli som kommit bort om vi säger så..
Han svarar inte i mail ej heller i telefon jag vet exakt var han bor & polare har även köpt andra prylar av honom han är mkt duktig på området speciellt detta fabrikat vilket gör att han mkt väl visste om vad han gjorde..

Men som sagt vill jag inte avslöja honom på ngt forum innan jag kunnat prata med honom öga mot öga detta skedde för 3 år sedan men jag glömmer inte :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag vet vem du menar. Har var här på forumet ett tag och stängdes av pga av mycket oseriösa affärer. Har konfronterat honom flertalet gånger, men tyvärr verkar han samvetslös. Försöker hålla god koll på om han dyker upp här igen, så ni ska kunna känna er trygga på forumet. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo jag känner nog oxå till honom...gjorde oxå en affär med han fick dock varan efter lååååååååååååååååååångt väntande..men vill ogärna hänga ut folk offentligt..gör aldrig fler affärer med honom i allafall.. :? <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
mopedus
Inlägg: 468
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00
Ort: Knivsta kommun

Inlägg av mopedus »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej.

Ok. Då har jag också blivit blåst då. En snubbe från "Kalix" ringde och svarade på min köpesannons på Blocket där jag ville köpa kåpor till min Fram och var heltövertygande. Han hade en Fram som han skulle sälja samt en låda med en del delar som han skulle kolla vidare i. Sen ringde han upp och sa att han hittat kåpor och när jag frågade vad han ville ha sa han att han inte visst vad ett par "plåtbitar" var värde, så jag bjöd 400:- ink. frakt och han sa ok.

Han var riktigt övertygande och snackade entusiastiskt om sin farfars gammla Rödmyra som han startat upp efter en lång tid i en lada osv osv. Och då tror man ju att en snubbe som verkar lite intresserad inte ska blåsa en... Men men... Nu är det bara mobilsvar när man ringer.

Mvh//Matte. <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim
Inlägg: 2793
Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
Ort: Småland.

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
mopedus skrev:Hej.

Ok. Då har jag också blivit blåst då. En snubbe från "Kalix" ringde och svarade på min köpesannons på Blocket där jag ville köpa kåpor till min Fram och var heltövertygande. Han hade en Fram som han skulle sälja samt en låda med en del delar som han skulle kolla vidare i. Sen ringde han upp och sa att han hittat kåpor och när jag frågade vad han ville ha sa han att han inte visst vad ett par "plåtbitar" var värde, så jag bjöd 400:- ink. frakt och han sa ok.

Han var riktigt övertygande och snackade entusiastiskt om sin farfars gammla Rödmyra som han startat upp efter en lång tid i en lada osv osv. Och då tror man ju att en snubbe som verkar lite intresserad inte ska blåsa en... Men men... Nu är det bara mobilsvar när man ringer.

Mvh//Matte.
Gör som jag, halva när han skickar, o resten när man fått prylarna...annars föräldrars / jobbs nr, en adress, som man givetvis kollar upp, allting det där jobbigt extra...gör det värt det kanske? <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Skriv svar