Dekaler till Cresent Raketmodell 1174 Sport (från 1964)

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
nygammal

Dekaler till Cresent Raketmodell 1174 Sport (från 1964)

Inlägg av nygammal »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Försöker även på denna sida. Har även försökt under rubriken Mopeder

Är det någon som vet var jag kan få tag på dekaler till mitt renoveringsobjekt Cresent från 1964, modell 921174 Sport?

Söker den dekal som finns på flera Cresentmopeder och som sitter på ramen under sadeln (flerfärgad gul, röd, grön, svart, syns på mopeden
som visas på forumsidan)
Söker även 2 dekaler till tanken som är kromad.
Söker även 2 st svart/vit längre dekal, pepitarutig för motorkåpan. Mopedtypen finns med på Raketsports sida Cresent Jet-linjen & bruksmopeder, Jet Linjen, Raket modell 1174
Tacksam för tips var jag kan få tag på någon av dessa dekaler <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ursäkta att jag missade ditt inlägg på mopeder. Auto Arkiv i Sunne nytillverkar dekaler till mopeder.
Tele: 0565-13705

PM.ar även en mailadress till ett par som har tillverkat VM-dekalen (klister dekal), den flerfärgade randiga under sadeln heter så. Vet inte om de håller på med detta ännu. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
kimpa
Kontakt:

Inlägg av kimpa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har väntat ett år på dekaler från Auto Arkiv i Sunne
Raket 1163 Dekal tank/undersadel/bak på bakskärmen
är detta normalt??? :( <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är så att de måste få in beställningar på en dekal (ex. tankdekalen) så det fyller ett helt ark innan de kan trycka dom. Annars blir kostnaden för hög.

Jag fick vänta länge en gång på ett 1149 dekalset. Ringde, påpekade hur länge jag väntat och hade dom i brevlådan veckan därpå.
Men jag kanske hade tur. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Snickarn

Inlägg av Snickarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Varför inte betala för hela arket och sälja resten :wink:
Jag tror att det fins intresse. <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har en kontakt i England som trycker dekaler, och han har en hel del original till svenska mopeder, jag har försökt bjudit hit honom till årets Vikstamarknad för att sälja sina dekaler, men han har inte tid, nu försöker jag få honom att skicka över ett urval till Ekebybodamarknaden i stället, så säljer jag åt honom i så fall.

Han fixade mina Standard dekaler direkt, från sitt lager, och dom är inte vanliga. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->De är inte vanliga må jag säga. Skulle vara super bra om han ville sälja och marknadsföra sig i Sverige också.

Återförsäljare Tompa? <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Hasse1

Inlägg av Hasse1 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Ursäkta att jag missade ditt inlägg på mopeder. Auto Arkiv i Sunne nytillverkar dekaler till mopeder.

PM.ar även en mailadress till ett par som har tillverkat VM-dekalen (klister dekal), den flerfärgade randiga under sadeln heter så. Vet inte om de håller på med detta ännu.
Gammal tråd, jag vet men går det att få tag i VM-dekalen till vettigt pris än? Pm:a gärna adressen till mej i så fall. <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Hasse1 skrev:
Raketsport skrev:Ursäkta att jag missade ditt inlägg på mopeder. Auto Arkiv i Sunne nytillverkar dekaler till mopeder.

PM.ar även en mailadress till ett par som har tillverkat VM-dekalen (klister dekal), den flerfärgade randiga under sadeln heter så. Vet inte om de håller på med detta ännu.
Gammal tråd, jag vet men går det att få tag i VM-dekalen till vettigt pris än? Pm:a gärna adressen till mej i så fall.
Kolla med Norscand, dom har många crescentdekaler med i sin katalog <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har sett att det säljs mkt dekaler till olika moppar på tradera å på marknader. Men varje gång man kollar på dom så är det såna där klistermärken :evil:
jag vill ju ha äkta genuina vattendekaler å det verkar bara finnas på Autoarkiv.
Så man får tack vackert vänta :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Hasse1

Inlägg av Hasse1 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Autoarkiv i Sunne löste detta direkt. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar