Norsjö Packy **Tanklist monterad!**
-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
Re: Norsjö Packy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
har suttit på bakdörren på Duetten i sisådär 20år
<!-- </EdIndex> --></div>
bara en begadbigge skrev:någon som har ett ett eller fler sånna klister märken som sitter på flaket till salu???P-plats.se skrev:Ibland blir det inte som man tänkt sig och trotts att garaget är fullt med projekt så har jag införskaffat ytterligare en moppe.
Kom över en Norsjö Packy som jag var och hämtade idag:

Re: Norsjö Packy
haha är de helt å sådar eller har det gåt sönder i 100delar xd hade varit kul med ett nyt ;P <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette skrev:bara en begadbigge skrev:någon som har ett ett eller fler sånna klister märken som sitter på flaket till salu???P-plats.se skrev:Ibland blir det inte som man tänkt sig och trotts att garaget är fullt med projekt så har jag införskaffat ytterligare en moppe.
Kom över en Norsjö Packy som jag var och hämtade idag:
[/URL]
haha är de helt å sådar eller har det gåt sönder i 100delar xd hade varit kul med ett nyt ;P <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Trött ikväll efter en hård vecka men kunde inte hålla mig från garaget lite.
Gjorde ett fäste för ljuddämparen:

Lite lustigt att ljuddämparen ska sitta fast i bakaxeln!?
Efter det monterades framhjulen på:

...och nu står den på egna hjul för första gången på länge...
Motorn är skickad på hälsohem då en kille ska gå igenom den åt mig.
Väntar med spänning! <!-- </EdIndex> --></div>
Gjorde ett fäste för ljuddämparen:

Lite lustigt att ljuddämparen ska sitta fast i bakaxeln!?
Efter det monterades framhjulen på:

...och nu står den på egna hjul för första gången på länge...

Motorn är skickad på hälsohem då en kille ska gå igenom den åt mig.
Väntar med spänning! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->blir ju verkligen tjusigt...
men det är ju det roliga jobbet du har framför dig nu..
att montera ihop det sista.. <!-- </EdIndex> --></div>

fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Första dagen i år utan övertid och min sambo har varit på möte med sitt jobb så det blev äntligen garaget! 
Mitt problem med mutter till styrstammen är löst, den lokala cykelhandlaren hade en mutter för 5:-/st.
Nu hade dessa en krage men det löste sig i svarven.

Sen har jag gjort nya styrstag då dom gamla inte var så raka.
Tog ett rör och i med en nedslipad skarvmutter i varje ände.

Muttrarna svetsades fast och Länkhuvuden skruvades fast.

Staget från styret till framhjulet böjde jag lite så det inte tar i gummibyfferten när man svänger.

Nu ska jag bara ut i garaget och pensla på lite grundfärg så är jag klar för i kväll... <!-- </EdIndex> --></div>

Mitt problem med mutter till styrstammen är löst, den lokala cykelhandlaren hade en mutter för 5:-/st.
Nu hade dessa en krage men det löste sig i svarven.

Sen har jag gjort nya styrstag då dom gamla inte var så raka.
Tog ett rör och i med en nedslipad skarvmutter i varje ände.

Muttrarna svetsades fast och Länkhuvuden skruvades fast.

Staget från styret till framhjulet böjde jag lite så det inte tar i gummibyfferten när man svänger.

Nu ska jag bara ut i garaget och pensla på lite grundfärg så är jag klar för i kväll... <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Lasse väss
- Forumsponsor
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack grabbar!
Jag som bara vet hur det ska funka i en racebil på banan brukar ju bara skaka på huvudet när man ser en flakmoppe ute på vägarna!?
Appropå det, hur ska man ställa TOE på en flakmoppe?Lasse väss skrev:Stiligt ! Glöm inte framvagnsinställningen nuMycket minus camber så det blir lättare att hålla den på ställ genom rondellerna
Jag som bara vet hur det ska funka i en racebil på banan brukar ju bara skaka på huvudet när man ser en flakmoppe ute på vägarna!?

- Lasse väss
- Forumsponsor
Ställ den i 0* med en mätsticka i trä , <!-- </EdIndex> --></div>P-plats.se skrev:Tack grabbar!
Appropå det, hur ska man ställa TOE på en flakmoppe?Lasse väss skrev:Stiligt ! Glöm inte framvagnsinställningen nuMycket minus camber så det blir lättare att hålla den på ställ genom rondellerna
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Telefonen ringde i kväll när jag stog med penseln i högsta hugg...
Motorn är klar och det var tur att jag såg till att få den fixad.
Tydligen fattades halva packningen mellan blockhalvorna, motorn var för tajt schimsad och några lager behövde bytas.
Ska hämta hem den i helgen och sen blir det att fixa en ny kolv och sen borra upp den till överdimention. <!-- </EdIndex> --></div>
Motorn är klar och det var tur att jag såg till att få den fixad.
Tydligen fattades halva packningen mellan blockhalvorna, motorn var för tajt schimsad och några lager behövde bytas.
Ska hämta hem den i helgen och sen blir det att fixa en ny kolv och sen borra upp den till överdimention. <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har börjat bygga ihop motorn men tyvärr fick jag inte min nyborrade cylinder igår.
Pga. lite rejäla repor har jag skaffat en kolv som är 38,5mm samt lämnat cylindern på borrning.
Nu är i alla fall motorn på väg tillbaka till sitt forna jag:

Nya kablar till elen och tändstiftet.
Hade lite problem med bromsvajern och det kärvade mellan kuggarna till delarna som drar vajern när man ska bromsa.
Plockade ner skiten flera gånger men utan resultat.
Till slut testade jag med lite olja på delarna och nu finkar det som det ska, ordnar sig nog när motorn är på plats med olja i lådan.
Har även börjat göra i ordning gas och växelhandtaget och ska nu spraya dom med matt svart färg för att få dom att se som nya ut:
Pga. lite rejäla repor har jag skaffat en kolv som är 38,5mm samt lämnat cylindern på borrning.
Nu är i alla fall motorn på väg tillbaka till sitt forna jag:

Nya kablar till elen och tändstiftet.
Hade lite problem med bromsvajern och det kärvade mellan kuggarna till delarna som drar vajern när man ska bromsa.
Plockade ner skiten flera gånger men utan resultat.
Till slut testade jag med lite olja på delarna och nu finkar det som det ska, ordnar sig nog när motorn är på plats med olja i lådan.
Har även börjat göra i ordning gas och växelhandtaget och ska nu spraya dom med matt svart färg för att få dom att se som nya ut: