<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Stötdämparna byttes mot en ny fälgbana, men den var av ännu värre kvalitet...
Krom runt halva fälgen som kändes som smärgelduk, ekerhål vassare än
rakblad och inte en tendens att vara rak eller rund på något sätt.
Man blir förbannad men jag valde ändå att försöka ekra upp den.
Ett "man tager vad man haver" riktställ.
Man fick koncentrera sig på att få ena insidan rak och rund.
Men då svajade det lite på andra sitan av fälgen, fast det blev absolut tillräckligt bra för att sitta på detta projekt.
Sen har jag jobbat vidare lite med motorn..
Här har blockhalvorna fått nya ramlager, NOS kopplingslager, nya lagerrullar och ring för utgående samt ny bussning för mellanaxeln
Veven shimsas in, med värme så krävs bara handkraft för att pressa dit de inre banorna.
Gängrensning av blocken.
Gängrensning på skruvarna, allt var rejält ihopgeggat innan.
Här kollas hur portarna matchar varandra..
och ristas in i cylindern för kommande portning.
högst en hundradel gick att tvinga fram, men snurrar såpass lätt att det med oljiga fingrar direkt på axeln går att snurra runt.
Utgående blev också tight och fint, fick slipa lite på axeln för att få igenom den med nya lagerrullar då den var anfektad troligen av ett "kedjehopp"
Mellanaxeln hamnade också på nära nollspel men snurrar lätt.
Slutligen kicken.
Vidare har tank och kåpor anlänt från lackeraren, men dessa får ni hålla tillgodo med tills jag hunnit putsa upp tanklocket
mvh Ricky <!-- </EdIndex> --></div>