Ska lägga upp bilder på min K50 sen när jag väcker den ur vintersömnen

Ja ungefär, du får avgöra det från bilden

Okej.. Ojdå, nu fastnade jag visst vid eklundsmopedomotor.comRoos skrev:Tradera, Norscand och eklundsmopedomotor är dom försäljare jag rekommenderare/har handlat av
Ska lägga upp bilder på min K50 sen när jag väcker den ur vintersömnen
Ja ungefär, du får avgöra det från bilden(vet inte vad den heter)
Conrad Engström skrev:Jo min grabb köpte en beg suka 1989, här i Kvicksund. Sedan skulle det trimmas. Det gick ju inte att få på en riktig förgasare på orginalröret. Jag demonterade bort höger kåpan som vi ser med insugningsröret och borrade ur kopan med en spesiagjord borr (borren har jag kvar) Sedan gjorde jag en adapter och monterade på en Tillottson 20 mm. En 60 cc cylinder monterade vi också. Gick ganska hyfsat.
Bor man på landet och aldrig har blivit bestulen på något och är 15 år, då tror man alla om gått. Så en kväll var han till Lögarängen i Västerås och badade med kompisar. När han sedan kom ut från badet var moppen och hjälmen borta. Vi hade andra kännetäcken på den hemslödade prylar, vilka jag inte mins nu. Moppen kom aldrig tillbaka.
Om det är smma moppe vet jag inte. men om insugningsröret är monterat från insidan är det Pelles f.d suka. hittar du andra ovanliga lösningar på bitar så skriv.
Vi kräver inte tillbaka denPelle har blivit förståndig sedan dess, Han åker Sachs nu mera.
jag jobbar som mekaniker o säljare på ett företag som säljer fyrhjulingar samt trädgårdsmaskiner o motorsågar med mera. <!-- </EdIndex> --></div>PipaZ skrev:YesNiklasHögberg skrev:jaha ja så du ska va på gekås. chefen skulle visst fara dit på måndag så då ansvarar ja för firman. hehe
Vad jobbar du med?
Tackar!Roos skrev:Ser ju bra ut det här!
Och nu kan vi iallafall säkerställa att det är ett dubbel-membran(reedventil) du har
Typiskt vissa personer att "spara delarna utifall jag behöver dom någon gång" fast de vet att de bara kommer att bli liggandes. Men delar till k50 brukar dyka upp med jämna mellanrum på tradera och så länge du inte letar efter NOS-delar eller är jättepetig med hur dom ser ut så brukar de inte bli särskilt dyrt heller
(inte till den här modellen iaf
)