PipaZ - Suzuki K50 M från 1976. 1/8-13 TILLSALU!!!!

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Roos

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tradera, Norscand och eklundsmopedomotor är dom försäljare jag rekommenderare/har handlat av :)

Ska lägga upp bilder på min K50 sen när jag väcker den ur vintersömnen :wink:

Ja ungefär, du får avgöra det från bilden 8) (vet inte vad den heter) :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
PipaZ

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Roos skrev:Tradera, Norscand och eklundsmopedomotor är dom försäljare jag rekommenderare/har handlat av :)

Ska lägga upp bilder på min K50 sen när jag väcker den ur vintersömnen :wink:

Ja ungefär, du får avgöra det från bilden 8) (vet inte vad den heter) :wink:
Okej.. Ojdå, nu fastnade jag visst vid eklundsmopedomotor.com :oops:
Har du inga gamla bilder på din? :)

Färgkoden kommer att ta redas på iallafall! 8)
Racingorange + blanksvart? 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Roos

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Låter bra det! :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Roos , ska bli kul att se din Suka :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
PipaZ

Inlägg av PipaZ »

Roos skrev:Låter bra det! :D
Yes, kanske någon målflagga någonstans? Jaja, kommer ju stå still ett tag nu iallafall :cry:
alf-johan skrev:Roos , ska bli kul att se din Suka :D
Håller helt klart med 8) <!-- </EdIndex> --></div>
PipaZ

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sista uppdateringen på några dagar!

Japp!
Bild
Gaffel, ska poleras!
Bild
Äntligen! :D
Bild
Motor!
Bild
Därja!
Bild
Mekbänken :D
Bild
Datorhörnan där man sitter vid sveriges bästa forum!
Bild
Rummet
Bild
Samling, inställda och färdiga för de närmaste 10dagarna....
Bild
K50Motorn
Bild
Husqvarnamotorerna
Bild
Igen
Bild

Här kommer Condrad Engström's historia om K50'n ( Antagligen den jag har )
Conrad Engström skrev:Jo min grabb köpte en beg suka 1989, här i Kvicksund. Sedan skulle det trimmas. Det gick ju inte att få på en riktig förgasare på orginalröret. Jag demonterade bort höger kåpan som vi ser med insugningsröret och borrade ur kopan med en spesiagjord borr (borren har jag kvar) Sedan gjorde jag en adapter och monterade på en Tillottson 20 mm. En 60 cc cylinder monterade vi också. Gick ganska hyfsat.
Bor man på landet och aldrig har blivit bestulen på något och är 15 år, då tror man alla om gått. Så en kväll var han till Lögarängen i Västerås och badade med kompisar. När han sedan kom ut från badet var moppen och hjälmen borta. Vi hade andra kännetäcken på den hemslödade prylar, vilka jag inte mins nu. Moppen kom aldrig tillbaka.
Om det är smma moppe vet jag inte. men om insugningsröret är monterat från insidan är det Pelles f.d suka. hittar du andra ovanliga lösningar på bitar så skriv.
Vi kräver inte tillbaka den :wink: Pelle har blivit förståndig sedan dess, Han åker Sachs nu mera.

Nu kommer jag antagligen inte skriva någonting på 10dagar eller så, ska iväg o praoa @ Gekås 8)
// PipaZ <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jaha ja så du ska va på gekås. chefen skulle visst fara dit på måndag så då ansvarar ja för firman. hehe <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
PipaZ

Inlägg av PipaZ »

NiklasHögberg skrev:jaha ja så du ska va på gekås. chefen skulle visst fara dit på måndag så då ansvarar ja för firman. hehe
Yes 8)
Vad jobbar du med? <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

PipaZ skrev:
NiklasHögberg skrev:jaha ja så du ska va på gekås. chefen skulle visst fara dit på måndag så då ansvarar ja för firman. hehe
Yes 8)
Vad jobbar du med?
jag jobbar som mekaniker o säljare på ett företag som säljer fyrhjulingar samt trädgårdsmaskiner o motorsågar med mera. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
PipaZ

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Äntligen uppdatering.
Inte gjort så mycket men lite har de väl ändå blivit :oops:
Idag var det strålande väder så tog ut ramen och hjulena o skruvade isär dem helt.
Så man nu kan börja slipa ramen och diverse annat.

Tog även och öppnade motorn nu på kvällen. Tog inga bilder på ramen så de enda ni kan få bild på är väl motorn :( Menmen, bättre de än inget? :P
En i by'n hade köpt en K50 och fått med 4 lådor med delar. Men nejdå, inget skulle säljas. Stackars delar, kommer bara att få ligga då han inte skruvar överhuvudtaget. Ja som skulle behövt ett helt block,avgassystem,bakskärm,pakethållare,bakljuse och hel sadel.
Menmen. ska försöka övertala honom :lol:

Här är då bilderna;
Första bilden är de massa siffror på PGA då vet jag vart skruvarna satt. Samt att ja har skrivit vilken längd och så dem har ( i ett anteckningsdokument på datorn )
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Mvh PipaZ <!-- </EdIndex> --></div>
Roos

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser ju bra ut det här! :D

Och nu kan vi iallafall säkerställa att det är ett dubbel-membran(reedventil) du har 8)

Typiskt vissa personer att "spara delarna utifall jag behöver dom någon gång" fast de vet att de bara kommer att bli liggandes :? . Men delar till k50 brukar dyka upp med jämna mellanrum på tradera och så länge du inte letar efter NOS-delar eller är jättepetig med hur dom ser ut så brukar de inte bli särskilt dyrt heller :) (inte till den här modellen iaf :) ) <!-- </EdIndex> --></div>
PipaZ

Inlägg av PipaZ »

Roos skrev:Ser ju bra ut det här! :D

Och nu kan vi iallafall säkerställa att det är ett dubbel-membran(reedventil) du har 8)

Typiskt vissa personer att "spara delarna utifall jag behöver dom någon gång" fast de vet att de bara kommer att bli liggandes :? . Men delar till k50 brukar dyka upp med jämna mellanrum på tradera och så länge du inte letar efter NOS-delar eller är jättepetig med hur dom ser ut så brukar de inte bli särskilt dyrt heller :) (inte till den här modellen iaf :) )
Tackar! :D
Jajjemen! Om ingen nu har andra åsikter om att de är nå annat membran :lol:

Pöjken är 16 år, alltså lika gammal som jag.
Tyvärr är jag rädd att han eller hans far/mor kommer att slänga delarna :shock: :(
Ska försöka tala vett i han. Kommer han på tankar att sälja de brukar de räcka med lite soppapengar :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Roos

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Okej 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Roos

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tog en bild på min Suzuki k50 idag, bättre sent än aldrig :wink:
bilden är dock tagen med mobilkamera... vill mest att ni ska få en bild om hur den ser ut, Mer "rättvisa" och ingående bilder kommer senare om intresset finns :D

Bild

Bild på Compakten också :wink: (Även den med mobilkameran).
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
PipaZ

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snygga bägge 2 Roos :)

Liten lägesuppdatering.
Inte hänt ett dugg på K50n förrens förra veckan då ja blev sjuk. Och alla andra mopeder finns inte nå't o göra på ( tror ja ) Så tog o började skruva ihop K50n.
Idag så hade ja kommit såpass långt så ja tänkte provstarta den, men till min vanliga otur regnar det ute, o regn o slicks. Funkar inge vidare.
Började då försöka få fast kicken men den har värdelösa splines.
Kom då o tänka på lådorna me DT delar, gick o kollade. Jajjemen! Där fanns en DTkick, hoppas att den passar nudå. Den satt som en smäck!
Så nu kan ja kicka, vilket underlättar enormt!

"problemet" är ju bara att den är helt torr i motorn, ingen olja.
Någon som vet vad det ska vara för olja? Någon speciell?

// PipaZ <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar