varv stop
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja dom stryper varvtalet genom cdi´n, så på en Compakt är det omöjligt att använda en sådan så länge man inte byter motor då 
Men annars så borde det ju gå att göra en egen version ganska enkelt, hade en idé om en dold vajer som skulle få en bricka att fällas upp inuti insuget, får kanske börja fundera på det igen
<!-- </EdIndex> --></div>

Men annars så borde det ju gå att göra en egen version ganska enkelt, hade en idé om en dold vajer som skulle få en bricka att fällas upp inuti insuget, får kanske börja fundera på det igen

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Det finns många tändsystem som passar sachs med cdi. Du kan ha blackbox till alla tändsystem med cdi, Det finns nya tändsystem att köpa, ex. kokusan och duacatitändning (sitter på am6). blackbox finns att köpa på motocity.Roos skrev:Ja dom stryper varvtalet genom cdi´n, så på en Compakt är det omöjligt att använda en sådan så länge man inte byter motor då
Men annars så borde det ju gå att göra en egen version ganska enkelt, hade en idé om en dold vajer som skulle få en bricka att fällas upp inuti insuget, får kanske börja fundera på det igen![]()

Det finns många tändsystem med cdi som passar sachs. Du kan ha blackbox till alla tändsystem med cdi, Det finns nya tändsystem att köpa, ex. kokusan och duacatitändning (sitter på am6). blackbox finns att köpa på motocity.Roos skrev:Ja dom stryper varvtalet genom cdi´n, så på en Compakt är det omöjligt att använda en sådan så länge man inte byter motor då
Men annars så borde det ju gå att göra en egen version ganska enkelt, hade en idé om en dold vajer som skulle få en bricka att fällas upp inuti insuget, får kanske börja fundera på det igen![]()

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det räcker väl att ha ett tändsystem med CDI
Det där med bricka i insuget kan vara svårt skulle isåfall vara som ett "gasspjäll"
När jag var 15 hade jag ett gashantag med en stoppskruv som jag kunde skruva in så det bara blev halvgas <!-- </EdIndex> --></div>
Det där med bricka i insuget kan vara svårt skulle isåfall vara som ett "gasspjäll"
När jag var 15 hade jag ett gashantag med en stoppskruv som jag kunde skruva in så det bara blev halvgas <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers 

det med gas handtaget där är nog det lätaste
har man en blackbox så vet polisen att den är trimmad och kommer leta! <!-- </EdIndex> --></div>
Braxmatte skrev:Det räcker väl att ha ett tändsystem med CDI
När jag var 15 hade jag ett gashantag med en stoppskruv som jag kunde skruva in så det bara blev halvgas
det med gas handtaget där är nog det lätaste

har man en blackbox så vet polisen att den är trimmad och kommer leta! <!-- </EdIndex> --></div>
går det att göra på ett standard magura hantag <!-- </EdIndex> --></div>
låter ganska smart med en stop skruvBraxmatte skrev:Det räcker väl att ha ett tändsystem med CDI
När jag var 15 hade jag ett gashantag med en stoppskruv som jag kunde skruva in så det bara blev halvgas
går det att göra på ett standard magura hantag <!-- </EdIndex> --></div>
är väll ganska lätt borar ett hål och gänga det så det tar imot någon upphönad i gasrullen och så borra på rätt ställe dåsachs skrev:låter ganska smart med en stop skruvBraxmatte skrev:Det räcker väl att ha ett tändsystem med CDI
går det att göra på ett standard magura hantag

Okej, det säger jag inget emot, skrev bara det jag har hört. <!-- </EdIndex> --></div>G-son skrev:Nej. Bara för att tändsystemet är av kondensatorurladdningstyp säger det inget om att triggsignalen är kompatibel med en blackbox.Wiklund skrev:Du kan ha blackbox till alla tändsystem med cdi