varv stop

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
sachs

varv stop

Inlägg av sachs »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->finns det vartalsregulatorer att köpa till sachs som det går att montera en brytare så man kan spära mopen till 30 om polisen stopar en. <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->justerbart munstycke? <!-- </EdIndex> --></div>
Roos

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Han syftar troligen på en sk "blackbox" en blackbox styr i första hand Cdi-boxen, Compakt har (original) brytare.
Så det måste du nog tillverka själv i sådana fall. <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo förstod det också, men finns nog bara universal att köpa då, och vet inte om dom kanske bara funkar med cdi tändning? <!-- </EdIndex> --></div>
Roos

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja dom stryper varvtalet genom cdi´n, så på en Compakt är det omöjligt att använda en sådan så länge man inte byter motor då :wink:

Men annars så borde det ju gå att göra en egen version ganska enkelt, hade en idé om en dold vajer som skulle få en bricka att fällas upp inuti insuget, får kanske börja fundera på det igen 8) :) <!-- </EdIndex> --></div>
Wiklund

Inlägg av Wiklund »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Roos skrev:Ja dom stryper varvtalet genom cdi´n, så på en Compakt är det omöjligt att använda en sådan så länge man inte byter motor då :wink:

Men annars så borde det ju gå att göra en egen version ganska enkelt, hade en idé om en dold vajer som skulle få en bricka att fällas upp inuti insuget, får kanske börja fundera på det igen 8) :)
Det finns många tändsystem som passar sachs med cdi. Du kan ha blackbox till alla tändsystem med cdi, Det finns nya tändsystem att köpa, ex. kokusan och duacatitändning (sitter på am6). blackbox finns att köpa på motocity. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Wiklund

Inlägg av Wiklund »

Roos skrev:Ja dom stryper varvtalet genom cdi´n, så på en Compakt är det omöjligt att använda en sådan så länge man inte byter motor då :wink:

Men annars så borde det ju gå att göra en egen version ganska enkelt, hade en idé om en dold vajer som skulle få en bricka att fällas upp inuti insuget, får kanske börja fundera på det igen 8) :)
Det finns många tändsystem med cdi som passar sachs. Du kan ha blackbox till alla tändsystem med cdi, Det finns nya tändsystem att köpa, ex. kokusan och duacatitändning (sitter på am6). blackbox finns att köpa på motocity. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det räcker väl att ha ett tändsystem med CDI
Det där med bricka i insuget kan vara svårt skulle isåfall vara som ett "gasspjäll"
När jag var 15 hade jag ett gashantag med en stoppskruv som jag kunde skruva in så det bara blev halvgas <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
bigge

Inlägg av bigge »

Braxmatte skrev:Det räcker väl att ha ett tändsystem med CDI
Det där med bricka i insuget kan vara svårt skulle isåfall vara som ett "gasspjäll"
När jag var 15 hade jag ett gashantag med en stoppskruv som jag kunde skruva in så det bara blev halvgas

det med gas handtaget där är nog det lätaste :D
har man en blackbox så vet polisen att den är trimmad och kommer leta! <!-- </EdIndex> --></div>
sachs

Inlägg av sachs »

När jag var 15 hade jag ett gashantag med en stoppskruv som jag kunde skruva in så det bara blev halvgas
låter ganska smart med en stop skruv
går det att göra på ett standard magura hantag <!-- </EdIndex> --></div>
bigge

Inlägg av bigge »

sachs skrev:
låter ganska smart med en stop skruv
går det att göra på ett standard magura hantag
är väll ganska lätt borar ett hål och gänga det så det tar imot någon upphönad i gasrullen och så borra på rätt ställe då :) <!-- </EdIndex> --></div>
G-son

Inlägg av G-son »

Wiklund skrev:Du kan ha blackbox till alla tändsystem med cdi
Nej. Bara för att tändsystemet är av kondensatorurladdningstyp säger det inget om att triggsignalen är kompatibel med en blackbox. <!-- </EdIndex> --></div>
Wiklund

Inlägg av Wiklund »

G-son skrev:
Wiklund skrev:Du kan ha blackbox till alla tändsystem med cdi
Nej. Bara för att tändsystemet är av kondensatorurladdningstyp säger det inget om att triggsignalen är kompatibel med en blackbox.
Okej, det säger jag inget emot, skrev bara det jag har hört. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar