Färg på gnistan?
Färg på gnistan?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har en sachsmotor å gnistan e blå. E det okey då om inte vad ska den vara för färg? Tycker nämligen inte den går som den ska. <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
-
- ZVEZDA M50
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!
Ett enkelt testverktyg gör man genom att knippsa av jordelektroden.
På så vis får man ett tändstift med lång gniststräcka, ypperligt för att köra ett spänningsprov av tändspänningen.
Använd ett nytt tändstift, välj typ så att du får den gniststräcka som känns lagom, tipset är ju att ha flera stift med olika gniststräckor.
Som Conrad påpekade så är det tämligen värdelöst att prova om gnistan förmår hoppa 0.7 mm vid atmosfärstryck. <!-- </EdIndex> --></div>
Ett enkelt testverktyg gör man genom att knippsa av jordelektroden.
På så vis får man ett tändstift med lång gniststräcka, ypperligt för att köra ett spänningsprov av tändspänningen.
Använd ett nytt tändstift, välj typ så att du får den gniststräcka som känns lagom, tipset är ju att ha flera stift med olika gniststräckor.
Som Conrad påpekade så är det tämligen värdelöst att prova om gnistan förmår hoppa 0.7 mm vid atmosfärstryck. <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Hade Kokusan på min förra Mamba. Samma fenomen. Jag fick det då till att det är sån kräm i det systemet att gnistan antar en mera vitaktig färg, pga högre temp på den och därmed blir svår att se. <!-- </EdIndex> --></div>
Obs inte vetenskapligt, bara min egen uppfattning/åsikt.S_Compakt skrev:Kokusan (utanför) gnistan ser jag knappt, men det fungerar finfint
Hade Kokusan på min förra Mamba. Samma fenomen. Jag fick det då till att det är sån kräm i det systemet att gnistan antar en mera vitaktig färg, pga högre temp på den och därmed blir svår att se. <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
- ZVEZDA M50