<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tja på er. ny här. eller ja ny o ny. har allt smygläst som fan på denna absolut bästa moppe sida jag hittat
det e så här. jag har en mcb 1238 som skulle behöva en ny koplingsvajer.
men kollar man på motorn så ser det ut som om man måste klyva hela motorn. ska det verkligen behövas????......
vad heter motorn som sitter på en 1238a
skulle vilja ha igång den igen nu i sommar så man kan varigera sig med suzuki mopparna som jag huvudsakligen syslar lite lätt med( har bara 6 st ).
ps. vart kan man hitta delar typ vajrar o små saker till en 1238a <!-- </EdIndex> --></div>
Klyva motorn för att byta kopplingsvajer?
Det hoppas jag verkligen inte att det ska behövas...
Ettansmopeder ska ha ( om jag inte har helt fel )
Har du bild på dem? Och dina suka mopeder oxå kanske? <!-- </EdIndex> --></div>
som synes på bilden så går vajern rakt in i motorn (under tutan) har lossat på dom kåpor som går utan o plocka bort tänning mm. o man kommer fan inte åt vajern risken är väll att man måste plocka ner hela motorn
ska lägga upp lite mer bilder på moppen o ev suzukina senare <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har för mig att man måste öppna motorn för att byta den vajern, inte så roligt men det är ju åtminstone inte mycket grejer därinne. <!-- </EdIndex> --></div>
Ja det kanske går att "häkta av" vajern när man kan se bättre
Jag har haft en som jag skrämmde upp Sågade sönder cylindern för att komma åt utblåset. Mitt i vevhuset byggde jag ett redventilhus och monterade redventil från Derby.
Jo lite pillrande och vireändan kommer ut. Kolla lagren till planethjulen, dom brukar vingla ganska bra.
Om den gick bra <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ok. så det kan kanske gå då. har kollat in i hålet där vajern kommer ut men tyckte det såg helt omöjligt ut <!-- </EdIndex> --></div>