tysk 4,3 hk

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
sachs
Inlägg: 359
Blev medlem: 18 feb 2011, 00:00

tysk 4,3 hk

Inlägg av sachs »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->en tysk 4,3 hk cylinder är det något att ha eller är en kina 7 hk bättre <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5189
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Deutschland spocht_winner <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
sachs
Inlägg: 359
Blev medlem: 18 feb 2011, 00:00

Inlägg av sachs »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vad gör den bättre?
är det bättre kvalitet eller går de bättre? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5189
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bättre gjutning + större kanaler... <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
sachs
Inlägg: 359
Blev medlem: 18 feb 2011, 00:00

Inlägg av sachs »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->varför ska den bara ha 4,3 hk på papret då <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel
Inlägg: 1397
Blev medlem: 24 jan 2009, 00:00
Ort: Norrtälje

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Därför en 7hk cylinder inte ens ligger på halva enligt vad jag hört, så den går bättre, dock inte svaret på din fråga. men en förklaring på varför 4,3an är bättre <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5189
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Uppgivna hk ska man ta med en stor nypa salt :D , tysken kanske är 50 kubik & kinesen 60 cc... :research: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7311
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
sachs skrev:varför ska den bara ha 4,3 hk på papret då
Tyska hästar är DIN-hästar. varför den s.k. 7 hästaren påstås ge 7
hästar får du nog fråga någon katalogredigerare på 70-taletes hobbex
om. den tidens 60-kubikare kan kanske möjligen gett 7 hk med avstämd pipa och en bättre förgasare. en dag med väldigt goda förutsättningar i motorlabbet. optimal luftfuktighet, temp mm.
en modell på kina-cyllar har dessutom den lilla egeheten att dom går av på mitten. och en sachs orginal 4.3 hästare åker 8or runt en orörd kinacylle.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Ricky
Inlägg: 288
Blev medlem: 03 jan 2009, 00:00

Inlägg av Ricky »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tycker iallafall att jofrabs "60" cc går rätt skapligt ur kartongen.

Med högkompstoppen som flera firmor nu säljer körde jag 76km/h på topspeeden, då var cyllen helt orörd.

Jag vet inte vad en äkta tysk 4,3:a är god för.

/Ricky <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jofrabs "60cc" var någorlunda bra iallafall, om man jämför med dagens 60cc som finns på marknaden. <!-- </EdIndex> --></div>
Ricky
Inlägg: 288
Blev medlem: 03 jan 2009, 00:00

Inlägg av Ricky »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här är en bild jag tog när jag hade båda varianterna hemma hos mig, visade på hallstas forum förrut.

Bild


vänster är den som säljs idag, den högra en jofrab k-star. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar