<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Därför en 7hk cylinder inte ens ligger på halva enligt vad jag hört, så den går bättre, dock inte svaret på din fråga. men en förklaring på varför 4,3an är bättre <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Uppgivna hk ska man ta med en stor nypa salt , tysken kanske är 50 kubik & kinesen 60 cc... <!-- </EdIndex> --></div>
sachs skrev:varför ska den bara ha 4,3 hk på papret då
Tyska hästar är DIN-hästar. varför den s.k. 7 hästaren påstås ge 7
hästar får du nog fråga någon katalogredigerare på 70-taletes hobbex
om. den tidens 60-kubikare kan kanske möjligen gett 7 hk med avstämd pipa och en bättre förgasare. en dag med väldigt goda förutsättningar i motorlabbet. optimal luftfuktighet, temp mm.
en modell på kina-cyllar har dessutom den lilla egeheten att dom går av på mitten. och en sachs orginal 4.3 hästare åker 8or runt en orörd kinacylle.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jofrabs "60cc" var någorlunda bra iallafall, om man jämför med dagens 60cc som finns på marknaden. <!-- </EdIndex> --></div>