<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tänk inte ens på att rikta, kommer att spricka, är sprött som attan.
Jag brukar planslipa och då det är sådär mycket slipa till en lämplig bricka.
Problemet är ju att muttrarna vålddras och bakelitpackningen ger vika uti kanterna och då dras muttrarna ännu mer, och resultatet blir sådär <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Försök inte rikta!
Jag brukade använda en vanlig enkelhuggen fil.
Har för mig att legeringen i förgasare innehåller mycket Zink.
Legeringen kan nog variera. En gammal JLO-Pallas känns tung och gedigen när man håller den i handen. Till skillnad mot en Encarwi som känns lätt och smäcker. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inga problem att rikta !
Jag har gjort det på ett par stycken.
Försök att sätta flänsen i spänn i skruvstycket med en M6 bricka längst ut på flänsen som ligger mellan backarna i skruvstycket och flänsen så det blir lite "övertryck" på flänsen.
Sen är det bara att värma försiktigt med en liten gasolbrännare och spänna åt sakta vartefter.
Eftersom det ligger brickor längst ut så kommer flänsen att bli lite böjd åt fel håll, men låt förgasaren sitta kvar tills den kallnat.
Sen är det bara att måla flänsen med en tusch penna och dra ett drag med en pansarfil för att se om den fortfarande är krokig.
Om det inte är alltför snett då så räcker det att fila tills den är rak. <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Träna på en skrotförgasare, det är ingen fara den blir skrot.
Men jag har riktat sådana flänsar. Värme och som Sura skrev. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När jag senast köpte en packningssats till sachs, så var inte den vanliga hårda packnigen med. Det var en mjukare svart modell, den formade sig efter flänsen och fick tätt mot insuget... <!-- </EdIndex> --></div>