Jag är helt enkelt för lat för att riva allt på en gång, så jag gör lite pö om pö, när jag känner att jag vill greja

Nåväl.
Mopeden då:
Inköptes när jag var 14 år och fixades i ett år, grejade några timmar varannan lördag bara, så det blev en motorrenovering och ny el och fixade bromsar.
Då var den original i specifikation.
Idag lyder spec:
Sachs 50/3 motor
Reedventilcylinder från en Saxonette
12mm paddgasare
14-32 drevning
Bromar m.m original.
Underbar och stark motor som dock inte kommer till sin rätt med den dreveningen, så den ska också bytas vad det lider.
Först på listan står dock just nu en skivbromskonvertering fram. Mest för att jag är trött på idiotnavet som bromsarmen oxiderar fast i trumman

Skiva, ok och pump kommer från en Kymco plastmoppe, ska säkerligen funka utmärkt på den lättare och stabilare compacten.
Som utgångsoblekt ska jag använda ett bakhjul, alltså ska jag använda hålen där drevet normalt sitter att fästa skivan i, och sen konstruera något att hålla fast oket

Hjulet ska Nymans 2013 bistå med, mot en CV-förgasare från samma moppe som lär passa perfekt till hans Yankee med kinesmotor

Nästa att göra blir rätt utspritt, men tanken är att den ska:
- Skivbromskonverteras fram (läs ovan)
- Drevningen ska ändras, så den slipper tokvarva på trean (14-28?)
- Troligen lackas om, lacken nu har massa rinningar. färg? Svart som nu eller televerksorange (eller bägge?)
- motorn ska kanske få lite färg den också. Eller en polering..
- detsamma gäller fälgarna.
- Om jag hittar en så ska den få en ny sving, de är bucklig och troligen lite sne.

- Eventuellt ny hastighetmätare, nålen har gått av i den jag har.
Mopeden det handlar om är alltså denna:

Mer bilder kommer! <!-- </EdIndex> --></div>