Skrot i skogen 2011....

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
bjo
Kontakt:

Inlägg av bjo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Delen med delade rutan till folkan brukar säljas för skapliga slantar.
Japp, och delen finns inte kvar i skogen mera :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kommer bli en skitbra tråd detta. alla bilder är välkomna :)

Ska leta efter stridsvagns skroten här i växjö trakterna med....om man nu hittar den så ska jag dra dit. hehe...fina bilder några av er hade :) <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Amarace

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Alltid kul med skogsvrak, finns mycket roligt, tyvärr har det försvunnit mycket häromkring då det varit diverse skrotinsamlingar.

Men en sak, det är faktiskt inte bara att ta för sig (om nu nån tänker det), det finns alltid en ägare, som alltid går att spåra om man vill.

Just Bubbla med delad bakruta, på min Morfars gamla gård stog det en sån i skogen, som han själv körde dit en gång i tiden (slutet på 50-talet, början på 60-talet). Morfar dog 1980, Mormor 2003, 2003 när Mormor dog stog bilen kvar, 2004 på sommaren när jag gick dit och skulle ta taket så hade nån j*vel varit dit och tagit taket.
Väldigt dålig stil. Och dom hade haft nån batteridriven sticksåg el liknande, väldigt fina snitt var det. <!-- </EdIndex> --></div>
bjo
Kontakt:

Inlägg av bjo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den bubblan jag tog bakrutan från hade enligt skogsägaren legat där i 30 år, så han sa att jag fick ta. Motor, dörrar, inredning mm försvann för många många år sen. <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Precis som du skriver amarace, finns ALLTID en ägare, men ägaren kan va död, eller ha flyttat ifrån "skräpet" så att säga. Kom på att jag vet var det ligger en bubbla i skogen....+ någon mer bil, ska dra dit och se om den finns kvar när jag är i hemmatrakterna igen. <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad gäller då om man hittar en bil i skogen som man vill ta hem och rädda?
Regnr tillhör inte bilen längre men man hittar vem som ägt bilen på ramnummret, fast han är stendöd sen 10år tillbaka, vem äger bilen då?
Släktingar :?: ingen :?: <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

körmoped skrev:Vad gäller då om man hittar en bil i skogen som man vill ta hem och rädda?
Regnr tillhör inte bilen längre men man hittar vem som ägt bilen på ramnummret, fast han är stendöd sen 10år tillbaka, vem äger bilen då?
Släktingar :?: ingen :?:
Lämna in till polisen (Kanske lite svårt dock), och om ägaren inte säger sin rätt till polisen, så får du den efter 3 månader? <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det har ju alltid varit ganska livade disskutioner om vad man får göra o inte får göra....jag själv har noll koll... <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om man hittar en bil i skogen så finns en ägare, man kan inte säga att man "hittat" den, nån äger ju marken, och troligen är det markägaren som äger bilen, om inte annat vet denne säkert vem som äger bilen.

Om den inte finns kvar i registret och ägaren är död, då är det ju arvingarna till den senast registrerade ägaren som rår om den troligen

Edit, ser att jag glömde en sak.

Om man sedan ska ta in bilen i registret igen ska man ha dokument som styrker att du är ägare till bilen, alltså nåt bevis på att du inte bara hämtat hem den från nånstans utan verkligen har fått/köpt den. <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->är bilen övergiven och stått ett bra tag så är det alltid markägaren som äger bilen, eller skroten, eftersom den inte längre räknas som en bil.

jag och en vän hämtade för något år sedan en bil som stått på en tomt i skogen i 25 år, ägaren var död med dom som köpt huset hittade den sen bakom en ett hus. och polisen, coh andra veteran samlare sa samma sak, det är markägaren som äger skit som står på hans mark <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hehe, jao, ja.....visa gärna flera bilder :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här är det jag har i skogen:

Bild

Och här är dags bilder:

Bild

Bild

Notera gärna att en onbird är vit vilket inte är så vanligt. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nice Jåglar 8) <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dedär fåglarna hade inte blivit långvariga hemma tyvärr...en muskelös rottweiler som jagar alla sorts smådjur. haha <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

Neifelheim skrev:Dedär fåglarna hade inte blivit långvariga hemma tyvärr...en muskelös rottweiler som jagar alla sorts smådjur. haha
Vad hunden gör beror väl på den som uppfostrat den... <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar