Monarscoot... med Zündapp den också.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Schysst film! Jo backtagningsförmågan är... ganska bra, men det hade varit roligare med en extra växel.
Jag får ta mig en titt på det där med växellådan om nåt börjar krångla, kopplingen eller nåt sånt där så jag ändå måste in en bit. Det bär mig emot att riva isär den där fina motorn. Sen så skall jag i ärlighetens namn erkänna att jag knappt har en aning om hur det ser ut där inne. <!-- </EdIndex> --></div>
Jag får ta mig en titt på det där med växellådan om nåt börjar krångla, kopplingen eller nåt sånt där så jag ändå måste in en bit. Det bär mig emot att riva isär den där fina motorn. Sen så skall jag i ärlighetens namn erkänna att jag knappt har en aning om hur det ser ut där inne. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag skruvade på ett vanligt helsvetsat Jamarcol idag och jösses en sån skillnad det blev. Backtagningsförmågan på tvåan ökade verkligen så det märktes, varven blev högre, toppfarten förbättrades men framförallt så slapp jag ifrån ett skitfult böjt plattjärn som ljuddämparen hängde i längst bak. Tyvärr så tar det i när man lägger ner åt höger... jag får skaffa ett större framhjul eller en gaffel från en stockholmare eller nåt. <!-- </EdIndex> --></div>
- Lasse väss
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Det vet du väl Lolalola, det är inte många Zundappägare som vet hur måtåårn ser ut invändigt, när dom aldrig går sönder behöver man aldrig ta isär dom , Thats lifeLolalola skrev:Schysst film! Jo backtagningsförmågan är... ganska bra, men det hade varit roligare med en extra växel.
Jag får ta mig en titt på det där med växellådan om nåt börjar krångla, kopplingen eller nåt sånt där så jag ändå måste in en bit. Det bär mig emot att riva isär den där fina motorn. Sen så skall jag i ärlighetens namn erkänna att jag knappt har en aning om hur det ser ut där inne.

Men visst är det en skön känsla när ett ljuddämparbyte fungerar <!-- </EdIndex> --></div>
Lasse väss skrev:Det vet du väl Lolalola, det är inte många Zundappägare som vet hur måtåårn ser ut invändigt, när dom aldrig går sönder behöver man aldrig ta isär dom , Thats lifeLolalola skrev:Schysst film! Jo backtagningsförmågan är... ganska bra, men det hade varit roligare med en extra växel.
Jag får ta mig en titt på det där med växellådan om nåt börjar krångla, kopplingen eller nåt sånt där så jag ändå måste in en bit. Det bär mig emot att riva isär den där fina motorn. Sen så skall jag i ärlighetens namn erkänna att jag knappt har en aning om hur det ser ut där inne.

Men visst är det en skön känsla när ett ljuddämparbyte fungerar <!-- </EdIndex> --></div>
- SachsMekarn
Nu skall här köras Monarscoot! <!-- </EdIndex> --></div>
Jag har fått tag på en treväxlad hand-motor från en Roller. Komplett med 4,2 och hela skiten.2takt68 skrev:Ser ju kanon ut ju är inne på att göra likadant då jag har ett komplett chassi ståendes.
Du vet väl att växellådan till en treväxlad fot passar rakt av i din tvåväxlade hand om du vill ha treväxlat

Nu skall här köras Monarscoot! <!-- </EdIndex> --></div>
- Lasse väss
- Forumsponsor
...........
................ ![det var inte jag [wasntme]](./images/smilies/slider_wasntme-sign.gif)
Cobra5000 skrev:A long time ago in a galaxy far, far away...Lasse väss skrev:Det vet du väl Lolalola, det är inte många Zundappägare som vet hur måtåårn ser ut invändigt, när dom aldrig går sönder behöver man aldrig ta isär dom , Thats life

![det var inte jag [wasntme]](./images/smilies/slider_wasntme-sign.gif)

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var någon som nämnde treväxlat i en annan tråd och själv så blev jag lite inspirerad idag. Min motor var ju tvåväxlad och lite halvbökig att köra så jag har skaffat mig en treväxlad hand från en R50 Roller... Den var orörd och fin och nog aldrig öppnad så jag hoppas att det kommer att flytta på sig ordentligt med grejorna som sitter på. 
Motorn ur igen:

Den MYCKET märkliga kickkåpan som tyvärr inte spårar alls med lös-kicken till JLO.

Ett udda Roller-insug som passar ruskigt bra till 17-Bing på Monarscoot.

Motorn ur igen:

Den MYCKET märkliga kickkåpan som tyvärr inte spårar alls med lös-kicken till JLO.

Ett udda Roller-insug som passar ruskigt bra till 17-Bing på Monarscoot.