Trimmad Monarscoot. Ilo piano.

Egna filmer och ex. Youtube klipp
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har en sån cylinder som näms i trådens inledning. med 40mm HVA-kolv, planad topp, bing 15, 16/34 i drevning, och norscands päronljudämpare. men exakt toppfart har jag inte mätt upp. Har fel hastighetsmätardrivning. Men eu-moppar med regskylt går ca 37 km/h efter min mätare och ilon toppar 47-48 ungefär efter den mätaren. Skulle vilja säga att den går ganska lagom fort.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var har du hittat 16 framdrev till JLO'n? Finns 15? <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pangerva skrev:Var har du hittat 16 framdrev till JLO'n? Finns 15?
Finns 15 ja, 16 är lite ovanligare men de finns som sagt med.

Har 16 fram på Monarpeden.
Bild
På min 3vxl motor fick jag dock inte på 16 drev då den har Boschtändning med större svänghjul.

Har 15 drev också men det skall kanske på Monarscooten om jag skall ha den kvar.

Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lars Rosenström hade ett parti han sålde på tradera. vill minnas han hade ända upp till 18 kugg hur man nu skulle få dit det. jag har även ett 17 kuggat men då får man trimma en del på röret/huset som kickaxeln går i. Men han har sålt slut på dom. antagligen är vänsterkåpan för kickmotorn lite annorlunda gjuten för mot svänghjulet har jag inget minne av att det var nåt problem.15 kugg finns på ebay:

http://viewitem.eim.ebay.se/Ilo-FP-50-1-Gang--G-50-Piano-2-Gang-15-Zhne-Ritzel/200474003261/item

Men dom vill ju ha ut sakernas rätta värde där nere. Finn det nån yrkesskola i göteborg som har en trådgnist i maskinparken är det en baggis för dom att göra några ilodrev. sachsen är lite klurigare för där är ju det ovala hålet några hundradelar koniskt.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Passar inte gilera turing dreven ilo? <!-- </EdIndex> --></div>
MMonarscoot

Inlägg av MMonarscoot »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag köpte ett 16 drev på Tradera till min ilomotor, men det fick inte plats, så är därför jag kör med 14-24.

Jag har 2 växlad med kick, kanske är det mindre utrymme mot en som har trampstart, har ingen aning. :?

Har som Ilogurra kollat på Gilera dreven med, ser ut som det ska kunna passa. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har 14 och 28 men har 15" hjul. Med det lilla trimmet jag har f.n. skulle jag klara 15 men jag ska ju ha bättre grejor snart och då kan även 16 vara aktuellt. Har ett 24 bakdrev som måste borras upp i bulthålen lite för att passa.
Får väl se vad det blir. <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Skriv svar