



skaffade mig ett nytt objekt,
körbar men behöver lite tlc
skall byta olja, stift och byta och nån vajer <!-- </EdIndex> --></div>
Han har den NYA cylinderkåpan... Men däremot den gamla svänghjulskåpan... <!-- </EdIndex> --></div>JanneHagnell skrev:Jepp, du har den gamla cylinderkåpan, samma som jag har på min 64:a. Man får anta att MCB hade belägg för att den senare ökenfläkten är bättre, annars borde de inte bytt till den (?). Men på min Scoterettetråd hade vi en diskussion om en inbyggd motor har någon nytta av frilagda kylflänsar, utan att komma till någon definitiv åsikt. Kanske har en tidigare ägare haft kylproblem och bara smällt dit en äldre kåpa för att testa?
Din luftburk är mycket riktigt fel, den är inte till den speciella scooterversionen av Flinta. Jag hade samma problem men tog helt enkelt upp ett hål i vänsterväggen på burken och stack in en armerad plastslang i lämplig storlek som jag sedan anslöt till insugsplåten.
Förgasaren måste vara ansluten till cyllen med tjock packning, kylplåt och ytterligare en tjock packning för att slippa ånglås.
Vad var det som hände när den inte ville starta? Vad var det för delar du hade skruvat dit?
Ge inte upp, än har den inte skurit!