Då har även jag en Crescent!

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Amstaff_Loco

Inlägg av Amstaff_Loco »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack skall du ha! Lasse!

Jag skall gå å kika på navet,

Någon som vet va de kan vara för en cylinder å topp? toppen ser riktigt skum ut undertill, en djupare urfräsning samt att urfräsningen är oval, stiftet sitter ju även snett in om ni förstår va jag menar :lol: hahaha vilket geni man e när man skall förklara nått 8)

Så här ser de ut,

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kolla på de övre stötdämparfästena, innanför dämparna emot ramen. På 1252 sitter det "lösa" ringar där, på 1248 saknas dom. <!-- </EdIndex> --></div>
Amstaff_Loco

Inlägg av Amstaff_Loco »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för hjälpen skall kolla på de! Mvh <!-- </EdIndex> --></div>
Amstaff_Loco

Inlägg av Amstaff_Loco »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Rexxy, jag gick å kika, å va jag kan se så finns de inte några brickor, men nån kanske bara tagit bort dom när dom spraya den svart? vet inte hur de skall se ut igentligen men de satt inga där nu hur som helst.

Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här ser du tydligt.

1252 ram. Ringen sitter där, som är löstagbar.

Bild

1248 ram. Ringen saknas.

Amstaff_Loco

Inlägg av Amstaff_Loco »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan inte se bilderna, kan man söka årtalet på ramnummret? sen så kan ju inte min baklampa stämma heller i så fall... den kanske e en riktig plock moppe av alla möjliga modeller :) när jag nu får bort den svarta lacken så har den ju samma kulör som golden champ har (vet att de inte e en sådan) men jag kan inte hitta nån modell med den lacken förutom golden champen, å va jag kan se på skrapmärken så verkar de vara orginallacken... jäkligt förvirrande <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu bör du ser bilderna. <!-- </EdIndex> --></div>
Amstaff_Loco

Inlägg av Amstaff_Loco »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja nu syns dom TACK!
va jag ser så finns de ingen "skarv" å de tyder väl på 1248:an då?

Här e bild på Vänster respektive Högersida!
Ser också att stagen sitter på fel sida dämparen på min,

Bild
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inte många som vet att ringen är löstagbar, så din har förmodligen gått som en 1248:a.

Annars ska ramarna vara identiska. Då dom hade samma Reservdelsnummer (?) <!-- </EdIndex> --></div>
Amstaff_Loco

Inlägg av Amstaff_Loco »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack Rexxy! ja då satsar jag på en 1248:a men undra va de kan va för lack på den? som sagt där den e skavd ner till plåtrent så ser man en beigeaktig grund å sedan stål, så den verkar inte vara omlackad heller men de e ju bara champen som har denna lacken väl? får inte ihop de riktigt... men den är säkert omlackad nån gång å då har de väl gjort ordentligt den gången.?! <!-- </EdIndex> --></div>
Öryd

Inlägg av Öryd »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den har svinglås, vilket kom 1975, så tidigast en 75a är det.
På undersidan av hastighetsmätaren står tillverkningår för mätaren pressat. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hur är det med soppakranröret då? höger eller vänster sida
(hastighetsmätarwiren)

Janne <!-- </EdIndex> --></div>
Amstaff_Loco

Inlägg av Amstaff_Loco »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->På hästighetsmätaren står 2.72 så den kan ju inte vara orginal på denna moppe då den har svinglås som du säger å de kom först 75. om nu 2.75 är årtalet så att säga på mätaren?

Soppakranen på vänster sida, <!-- </EdIndex> --></div>
Amstaff_Loco

Inlägg av Amstaff_Loco »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Någon som vill dra till med en gissning va de kan vara för topp å cylinder?
Hade varit roligt att veta
Mvh Mathias

Användarens profilbild
Johan Lat

Inlägg av Johan Lat »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja nu är ju inte jag någon Sachs expert precis men det är väl en orginaltopp till en lyftkyld stora cylindern och en 3,5:a(eller urpluggad orginal) till en fläktkyld Sachs. <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
Skriv svar