Vad jobbar ni med eller gör ni?
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Du med! LST? <!-- </EdIndex> --></div>Raketsport skrev:Jag tycker vi kan fortsätta på den här tråden. Det var ett tag sedan förra "jobb tråden" författades och jag har för mig att det blev mycket skämt och påhitt om vad man arbetade med.
Jag är statligtanställd. Har en fysik som inte ens skulle duga som reservdelar på returmarknaden.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fordonsmekaniker i grunden. 7år på volvo LV 7år på SJ som motormekaniker och dom senaste 17 åren som montör på släpvagnsfabrik
(Parator) å där blir jag nog kvar till pension .. Fyller 50 nästa år, så det känns inte som det vore nån större ide´att sadla om.
<!-- </EdIndex> --></div>
(Parator) å där blir jag nog kvar till pension .. Fyller 50 nästa år, så det känns inte som det vore nån större ide´att sadla om.

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kombinerat pc-tekniker och kabeltvreparationer/installationer o.s.v
Tyvärr bara på halvtid.
Är "skolad" lastbilschaufför, svetsare, verkstadsmekaniker och lite elteleteknik.
Men är rätt så bred i kunnandet så man har nog sysslat med lite allt möjligt. <!-- </EdIndex> --></div>
Tyvärr bara på halvtid.
Är "skolad" lastbilschaufför, svetsare, verkstadsmekaniker och lite elteleteknik.
Men är rätt så bred i kunnandet så man har nog sysslat med lite allt möjligt. <!-- </EdIndex> --></div>
jobbar med
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Driver lite eget, äger 3 Marbodal köksbutiker och en byggmarknad. har 27 anställda som jobbar åt mig, så jag kan glida runt och roa mig med gamla mopeder.
Har tidigare gjort : Bilmek, snickare, arbetsledare på byggen, kökssäljare osv. Har alltid varit noga med att bara jobba med det som jag tycker är kul. När det börjar bli rutin så hittar jag på nåt annat, är nog bäst på att dra igång nya grejor. Har haft några fler företag genom åren som jag sålt när tristessen infunnit sig.
Har nog haft tur som en tokig. <!-- </EdIndex> --></div>
Har tidigare gjort : Bilmek, snickare, arbetsledare på byggen, kökssäljare osv. Har alltid varit noga med att bara jobba med det som jag tycker är kul. När det börjar bli rutin så hittar jag på nåt annat, är nog bäst på att dra igång nya grejor. Har haft några fler företag genom åren som jag sålt när tristessen infunnit sig.
Har nog haft tur som en tokig. <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag läser här om dom yngre som tar vid och om förhoppningar om arbete i framtiden. Lycka till !
Jag har en del av framtiden bakom mig (och fort gick det) har aldrig varit arbetslös. Men jag ser framåt som pensionär och mycken tid i garaget och förvärkliga mina ideer.
Det hette enhetsskola och det blev 8 år. Sedan har livet skolat mig. Senaste 25 åren har jag varit egenföretagare, med ett finsnickeri och 3 anstälda, specialite , innomhustrappor. Före det har jag fuskat lite i allt möjligt, tekniskt.
Jo jag gick en 6 månaders kurs till byggnadssickare, avverkades på 4 månader, fullt godkänd. <!-- </EdIndex> --></div>
Jag har en del av framtiden bakom mig (och fort gick det) har aldrig varit arbetslös. Men jag ser framåt som pensionär och mycken tid i garaget och förvärkliga mina ideer.
Det hette enhetsskola och det blev 8 år. Sedan har livet skolat mig. Senaste 25 åren har jag varit egenföretagare, med ett finsnickeri och 3 anstälda, specialite , innomhustrappor. Före det har jag fuskat lite i allt möjligt, tekniskt.
Jo jag gick en 6 månaders kurs till byggnadssickare, avverkades på 4 månader, fullt godkänd. <!-- </EdIndex> --></div>