Vad jobbar ni med eller gör ni?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nattarbetare på Getrag . CNC operatör Svarvning , slipning (rund och kugg) , kuggfräsning mm
+ lite runt detta (robotprogramering o dyl.) <!-- </EdIndex> --></div>
Magnum94

Inlägg av Magnum94 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Går första året på mimers hus i kungälv fordonsprogrammet går inriktning transport 8) <!-- </EdIndex> --></div>
OffroadGangster

Inlägg av OffroadGangster »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Går ut 9:an nu, och börjar troligtvis på bygg-husbygnation till hösten. Efter bygg kommer jag även försöka ta maskinkort och lastbilskort för att få en bredare arbetsmöjlighet. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Oldie

Inlägg av Oldie »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Jag tycker vi kan fortsätta på den här tråden. Det var ett tag sedan förra "jobb tråden" författades och jag har för mig att det blev mycket skämt och påhitt om vad man arbetade med.

Jag är statligtanställd. Har en fysik som inte ens skulle duga som reservdelar på returmarknaden.
Du med! LST? <!-- </EdIndex> --></div>
Roos

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har snart gått ut första gymnasieåret på Teknikprogrammet med ekonomi inriktning :)

I sommar så har kommunen gett mig sommarjobb i 2 veckor på ett äldreboende. <!-- </EdIndex> --></div>
Rolle

Inlägg av Rolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är snart klar med första året på CVK och kommer sedan att få plåt och svets som inriktning.

Har haft diverse jobb på cykelverkstäder i stan, men kommer i sommar att jobba på äldreboende. <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->utbildad personbilsmekaniker, omskolad svetsare OCH cnc operatör.

idag jobbar jag som försäljare i en tv spels affär och trivs som fisken i vatten :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Bruun

Inlägg av Bruun »

-
Senast redigerad av Bruun den 08 nov 2023, 20:28, redigerad totalt 1 gång.
Levve

Inlägg av Levve »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fordonsmekaniker i grunden. 7år på volvo LV 7år på SJ som motormekaniker och dom senaste 17 åren som montör på släpvagnsfabrik
(Parator) å där blir jag nog kvar till pension .. Fyller 50 nästa år, så det känns inte som det vore nån större ide´att sadla om. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har fuskat mig fram som bilplåtslagare, eller nåt åt det hållet, i närmare femton år. Innan det så jobbade jag på långvården. Men än så länge har jag inte blivit avslöjad. <!-- </EdIndex> --></div>
carl76

Inlägg av carl76 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har jobbat som montör i ett antal år på en industri men nu Jobbar jag som gruppledare för montering,emballering,emballagesnickeri,är en del nya grejer o lära. <!-- </EdIndex> --></div>
Letar efter Mustang anaconda, , cross, , cross b och cross special och TT!
Amarace

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kombinerat pc-tekniker och kabeltvreparationer/installationer o.s.v
Tyvärr bara på halvtid.

Är "skolad" lastbilschaufför, svetsare, verkstadsmekaniker och lite elteleteknik.
Men är rätt så bred i kunnandet så man har nog sysslat med lite allt möjligt. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Puchlasse
Forumsponsor
Kontakt:

jobbar med

Inlägg av Puchlasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Driver lite eget, äger 3 Marbodal köksbutiker och en byggmarknad. har 27 anställda som jobbar åt mig, så jag kan glida runt och roa mig med gamla mopeder.
Har tidigare gjort : Bilmek, snickare, arbetsledare på byggen, kökssäljare osv. Har alltid varit noga med att bara jobba med det som jag tycker är kul. När det börjar bli rutin så hittar jag på nåt annat, är nog bäst på att dra igång nya grejor. Har haft några fler företag genom åren som jag sålt när tristessen infunnit sig.
Har nog haft tur som en tokig. <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bra med en ny tråd eftersom jag byter jobb efter semestern , Kundmottagare på en Bilverkstad . tackade t.o.m nej till ett annat fast jobb för några veckor sedan .. ska säga upp mig på Fredag <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag läser här om dom yngre som tar vid och om förhoppningar om arbete i framtiden. Lycka till !
Jag har en del av framtiden bakom mig (och fort gick det) har aldrig varit arbetslös. Men jag ser framåt som pensionär och mycken tid i garaget och förvärkliga mina ideer.
Det hette enhetsskola och det blev 8 år. Sedan har livet skolat mig. Senaste 25 åren har jag varit egenföretagare, med ett finsnickeri och 3 anstälda, specialite , innomhustrappor. Före det har jag fuskat lite i allt möjligt, tekniskt.
Jo jag gick en 6 månaders kurs till byggnadssickare, avverkades på 4 månader, fullt godkänd. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar