Kulor till hjullager...Tipps
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tror tyvärr inte det, är själv på jakt om vi är ett gäng kanske vi kan göra ett gruppköp av sura? <!-- </EdIndex> --></div>singe skrev:Tjena lyfter tråden lite...finns det plast bussningar eller liknande att köpa nånstans?Öryd skrev:Finns nån på forumet som kan tillverka dom 2 adaptrarna som behövs för att fästa fasta kullager där istället, för en liten summa??
- Lasse väss
- Forumsponsor
Vem klipper och säljer plåten? ;)behövs väl även en rör bit i mellan lagren? <!-- </EdIndex> --></div>Lasse väss skrev:Varför göra det svårt för sigSom Braxmatte föreslog mig, klipp lagom höga (ca 9mm) 1mm tjocka plåtremsor och pressa ned lagren med
Sitter perfekt , tom. utan locktite
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja om man inte ens kan hitta en plåtbit och en rörbit utan att fråga här på forumet så börjar man undra...
Vem kan ha en bit plåt att sälja?
Inte är det ICA eller Lidl
Prova gå in på en bilverkstad eller plåtslagare frågar du snällt så får du en plåtbit gratis
Men det är klart då måste du köpa ett måttband och en plåtsax
Var får man tag i det då?
Det kan ju finnas på Lidl dom har mycket skit där...
Fan jag har ju glömt röret undrar om inte en rörfirma har rör?
Men då måste du skaffa en bågfil det har jag sett dom har på Rusta eller var det ÖB
Vet du hur man klipper eller sågar , annars kanske nån vill lägga upp en Guide hur man gör...
Jag ber om ursäkt om nån tar illa upp men ibland blir det bara förmycket <!-- </EdIndex> --></div>
Prova gå in på en bilverkstad eller plåtslagare frågar du snällt så får du en plåtbit gratis
Men då måste du skaffa en bågfil det har jag sett dom har på Rusta eller var det ÖB
Vet du hur man klipper eller sågar , annars kanske nån vill lägga upp en Guide hur man gör...

Jag ber om ursäkt om nån tar illa upp men ibland blir det bara förmycket <!-- </EdIndex> --></div>
- Lasse väss
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Finns en kille som säljer allt utom plåtremsan, dom klipper dom till gratis hos en plåtslagare, ( jag ville ha två remsor 9x100,5 ? men fick åtta st gratis
men, dom fick en 20:a till fika 
http://www.tradera.com/CRESENT-HJULLAGERSATS-GRIMECA-105-NYHET--auktion_100708_134554605 <!-- </EdIndex> --></div>

http://www.tradera.com/CRESENT-HJULLAGERSATS-GRIMECA-105-NYHET--auktion_100708_134554605 <!-- </EdIndex> --></div>
1.Åka runt och tigga plåt är inte min grej.
2.Det är väl inga konstigheter att klippa till lite plåt om man har prylarna till det, just nu har jag ett förråd på 10kvm som rymmer 3mopder och en mc. dvs finns det någon plåt där så tar det en vecka att hitta den.
3.Därför köper jag hellre plåten av någon som tänkt en göra till sig själv. <!-- </EdIndex> --></div>
Oj herregud vilket påhopp!Braxmatte skrev:Ja om man inte ens kan hitta en plåtbit och en rörbit utan att fråga här på forumet så börjar man undra...
Jag ber om ursäkt om nån tar illa upp men ibland blir det bara förmycket

1.Åka runt och tigga plåt är inte min grej.
2.Det är väl inga konstigheter att klippa till lite plåt om man har prylarna till det, just nu har jag ett förråd på 10kvm som rymmer 3mopder och en mc. dvs finns det någon plåt där så tar det en vecka att hitta den.
3.Därför köper jag hellre plåten av någon som tänkt en göra till sig själv. <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tala om måtten på hylsorna så kan jag svarva så många ni behöver 
jag skulle tro att det tar mig nån timme att göra 10st beroende på hur dom ska se ut
om jag såg rätt hade sura gjort en botten i bussningen men det kanske inte behövs
har inte något nav hemma just nu
en 50-lapp styck kan dom kanske komma att kosta om jag ska gå runt på dom
är det nån som vill byta mot e-type eller golden-delar går det också bra, jag e inte så kinkig
<!-- </EdIndex> --></div>

jag skulle tro att det tar mig nån timme att göra 10st beroende på hur dom ska se ut
om jag såg rätt hade sura gjort en botten i bussningen men det kanske inte behövs
har inte något nav hemma just nu
en 50-lapp styck kan dom kanske komma att kosta om jag ska gå runt på dom
är det nån som vill byta mot e-type eller golden-delar går det också bra, jag e inte så kinkig