<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det var en upplevelse.....
Betala närmare 500:- för 2 lager som skrotades för att komma åt kulorna.
Och allt gjordes när jag redan hade börjat "depp supa" så jag var bra på arslet redan
Det gick att åka dagen efter, men lagerkonorna hade fått så mycket stryk så det var bara att kasta allt efter det.
Då gjorde jag den här lösningen istället !
Lagerbyte steg för steg.................
1:Original lagerskål knackas ur och kastas långt bort.
2:Pressa i hylsan i navet, jag gjorde min i plast eftersom jag hade en färdig profil i svarven på jobbet :thumbsup
3:Delarna som används, rör 12 mm invändigt, 6201-2RSH lager med måttet 12x32x10 mm och en KM 2 mutter med M12x1 gänga.
4:Pryttlarna på axeln.
5:Lagret i navet.
Istället för KM 2 muttern funkar det med original konan för att låsa lagren på plats.
Montera hylsan och lager i ena sidan, montera andra hylsan och mät måttet mellan plast avsaten och inre lagerbanan på motsatta lagret så får du fram längden på röret.
Jag brukar lägga på ca 2 tiondelar på måttet när jag sticker av röret i svarven.
Sen är det bara att stoppa i axeln och skruva åt hårt, så blir trycket på innerbanan.
Om allt är noga mätt så ska du ha ett hjul som ökar toppfarten något, för det är en grym skillnad mot det gamla junket.[/quote] <!-- </EdIndex> --></div>