suka

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

suka

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kl 9,45 på pingstdagsmorgon startade Sukan och går fint mistick_yes.gif <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Levve
Inlägg: 1224
Blev medlem: 20 apr 2009, 23:00
Ort: Norrbyn Kilafors. Hanebo socken

Inlägg av Levve »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nämen grattis Affe! äntligen. Nu återstår bara en sak.-Ta bort ordet
"problem" från rubriken. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Måste bli en bild också på min Sun-Star suzukiBild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Levve
Inlägg: 1224
Blev medlem: 20 apr 2009, 23:00
Ort: Norrbyn Kilafors. Hanebo socken

Inlägg av Levve »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snygg som fan. Eller som nån brukar säga-- guldfisk.
Hatten är oxå snygg 8) <!-- </EdIndex> --></div>
ilo krizter
Inlägg: 138
Blev medlem: 30 jan 2011, 00:00
Ort: Robertsfors en bit från ume

Inlägg av ilo krizter »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->oregonian_congratulations.gif alf-johan! Det blev en lång tråd om sukan, men det är kul att du har fått snurr på den nu. thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
monarped ilo -53 2st
husqvarna 1185
monarped
monarped M38
Cresent 1149 -61
Cresent 1149-61
Cresent 1151-62
Cresent 1151-62
Cresent 1209-75
Rex comet grand prix -77 EKF.
Yamaha dt -89
Chevrolet bel air sport cupe -57.
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja i dag var en bra dag, hann med både meka och hembygdsdag, tack alla som visat intresse :worship: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad var det för fel då? :?: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu e vi nyfikna ad var felet?? min har fått för sig o spöka lite nu men skall kosta på den ny konding o brytare. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vadå? Fel på moppen? <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Rexxy skrev:Vad var det för fel då? :?:
Niklas: vad jag kan förstå så var det något med tändningen, tror det var överslag och spetsarna. eftersom jag har bytt och ändrat saker så, kan det vara fler saker som blev åtgärdade, och därav gick den igång, det märktes att den var i bra slag, den gick rent på choke, och varvade rent utan choke, så en sak är säker den har fått en regäl service, både när det gäller bränsle och tändning. 8) ett tips jag fick hos Lelles var att aldrig ha mer än 0,5 öppning på stiftet, suzuki tål inte mer, vet ej om det ligger någon sanning i det, men jag tänker prova, har det nu. :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:
Rexxy skrev:Vad var det för fel då? :?:
Niklas: vad jag kan förstå så var det något med tändningen, tror det var överslag och spetsarna. eftersom jag har bytt och ändrat saker så, kan det vara fler saker som blev åtgärdade, och därav gick den igång, det märktes att den var i bra slag, den gick rent på choke, och varvade rent utan choke, så en sak är säker den har fått en regäl service, både när det gäller bränsle och tändning. 8) ett tips jag fick hos Lelles var att aldrig ha mer än 0,5 öppning på stiftet, suzuki tål inte mer, vet ej om det ligger någon sanning i det, men jag tänker prova, har det nu. :shock:
skall kolla gapet i stiftet ja med. men samtidigt byta konding o brytare!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja grattis då, äntligen ! Nu har du säkert mååånga problemfria mil på sadeln framöver :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7311
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul att höra att du fått igång den.
För dom som inte tänkt på det så är nästan alla tändstift inställda på 0,7 mm avstånd. och det överbelastar nästan alla standard mopedtändsystem.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar