Förgasare Sachs bekymmer.

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
CFH
Inlägg: 14
Blev medlem: 20 apr 2011, 23:00

Förgasare Sachs bekymmer.

Inlägg av CFH »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej på er alla!
Har en borrad 8,5mm på min moppe.
När den är kall och skall startas så måste det ställbara munstycket stå på ca kvart i.
Efter ca 30 sekunder så måste jag ställa det på ca 5 över och när den blivit varm på kvart över!
Vad ska jag göra för att slippa detta skruvande hela tiden? <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013
Inlägg: 801
Blev medlem: 20 okt 2009, 23:00
Ort: Oskarshamn

Re: Förgasare Sachs bekymmer.

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
CFH skrev:Hej på er alla!
Har en borrad 8,5mm på min moppe.
När den är kall och skall startas så måste det ställbara munstycket stå på ca kvart i.
Efter ca 30 sekunder så måste jag ställa det på ca 5 över och när den blivit varm på kvart över!
Vad ska jag göra för att slippa detta skruvande hela tiden?
Min lösning med original förgasare men plugglös cylle är: Flöda ett tag och sedan full gas när man kickar. Sedan när den hoppar igång så får man hålla den lite på gasen så den inte dör <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
CFH
Inlägg: 14
Blev medlem: 20 apr 2011, 23:00

Inlägg av CFH »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Både cylinder och förgasare är borrade! Den går endast igång med munstycket ställt på "kvart" i.. Sedan för att kunna åka måsta man ställa munstycket på 5 över och sedan kvart över. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du ingen choke då :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
flora
Inlägg: 998
Blev medlem: 13 sep 2009, 23:00
Ort: Linköping

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lasse väss skrev:Har du ingen choke då :roll:
Finns ingen choke på sachs förgasare <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor
Inlägg: 3568
Blev medlem: 27 okt 2009, 00:00
Ort: Hallstamoppers

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
CFH skrev:Både cylinder och förgasare är borrade! Den går endast igång med munstycket ställt på "kvart" i.. Sedan för att kunna åka måsta man ställa munstycket på 5 över och sedan kvart över.
När jag startar min stockholmare när den är kall så flödar jag den sen kickar jag en gång utan att gasa
År den varm/ljummen så flödar jag inte munstycket har jag inte rört på ett par år

Sen spelar det ingen roll om klockan är kvart över eller fem i halv
Men är klockan fem över halv får jag gasa på lite annars kommer jag för sent till jobbet

Men min Bing 8.5 är inte borrad (den är filad 14x15 mm) <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
Agent.007
Inlägg: 164
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:00
Ort: Hässelby, Stockholm

Inlägg av Agent.007 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Braxmatte skrev:Sen spelar det ingen roll om klockan är kvart över eller fem i halv
Men är klockan fem över halv får jag gasa på lite annars kommer jag för sent till jobbet
staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Agent.007 skrev:
Braxmatte skrev:Men är klockan fem över halv får jag gasa på lite annars kommer jag för sent till jobbet
staff_gemini-1.gif

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
bryggaren
Inlägg: 1068
Blev medlem: 16 maj 2009, 23:00
Ort: Norra Uppsala

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kolla munstycket så det inte är sönderdraget, alltså för hårt draget i botten. Om de fyra hålen är ovala, blir det svårt att ställa in munstycket rätt. Byt ut i så fall, eller justera som du gör. <!-- </EdIndex> --></div>
volvomannen
Inlägg: 1160
Blev medlem: 30 maj 2011, 23:00
Ort: Helsingborg

Inlägg av volvomannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Visst är där choke på 8.5:an.

Om du tittar efter ihålet där du sticker ner trottelen finns där ett liiitet hål på den främre väggen detta hål är förbundet med ett annat hål som sitter högt upp i flödarkoppen. Men det hela kräver att du har rätt trottel där ska vara ett snedskuret jack framme på trottelnsom ansluter till det lilla hålet. Det hela funkar som så att när du flödar förgasaren blir bensinnivån så hög i koppen att det sugs ut lite extra bränsle ett tag tills nivån har sjunkit till normal nivå.

Ganska genialt tycker jag :D <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
Naeri
Inlägg: 731
Blev medlem: 18 mar 2010, 00:00
Ort: Visby

Inlägg av Naeri »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
volvomannen skrev:Visst är där choke på 8.5:an.

Om du tittar efter ihålet där du sticker ner trottelen finns där ett liiitet hål på den främre väggen detta hål är förbundet med ett annat hål som sitter högt upp i flödarkoppen. Men det hela kräver att du har rätt trottel där ska vara ett snedskuret jack framme på trottelnsom ansluter till det lilla hålet. Det hela funkar som så att när du flödar förgasaren blir bensinnivån så hög i koppen att det sugs ut lite extra bränsle ett tag tills nivån har sjunkit till normal nivå.

Ganska genialt tycker jag :D
Oh fan! Det hade jag ingen aning om, kul att veta <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
CFH
Inlägg: 14
Blev medlem: 20 apr 2011, 23:00

Inlägg av CFH »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sen spelar det ingen roll om klockan är kvart över eller fem i halv
Men är klockan fem över halv får jag gasa på lite annars kommer jag för sent till jobbet



Hmm!
Tänkte inte så långt!
Jag börjar ju inte förren 08:00 och då kan jag med lätthet ta en liten promenad till jobbet! :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar