Förgasare Sachs bekymmer.
Förgasare Sachs bekymmer.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej på er alla!
Har en borrad 8,5mm på min moppe.
När den är kall och skall startas så måste det ställbara munstycket stå på ca kvart i.
Efter ca 30 sekunder så måste jag ställa det på ca 5 över och när den blivit varm på kvart över!
Vad ska jag göra för att slippa detta skruvande hela tiden? <!-- </EdIndex> --></div>
Har en borrad 8,5mm på min moppe.
När den är kall och skall startas så måste det ställbara munstycket stå på ca kvart i.
Efter ca 30 sekunder så måste jag ställa det på ca 5 över och när den blivit varm på kvart över!
Vad ska jag göra för att slippa detta skruvande hela tiden? <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 801
- Blev medlem: 20 okt 2009, 23:00
- Ort: Oskarshamn
Re: Förgasare Sachs bekymmer.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Min lösning med original förgasare men plugglös cylle är: Flöda ett tag och sedan full gas när man kickar. Sedan när den hoppar igång så får man hålla den lite på gasen så den inte dör <!-- </EdIndex> --></div>CFH skrev:Hej på er alla!
Har en borrad 8,5mm på min moppe.
När den är kall och skall startas så måste det ställbara munstycket stå på ca kvart i.
Efter ca 30 sekunder så måste jag ställa det på ca 5 över och när den blivit varm på kvart över!
Vad ska jag göra för att slippa detta skruvande hela tiden?
Har inte vettet att sluta med moppar.
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Inlägg: 5504
- Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
- Ort: Mora/Nusnäs, Sverige
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
År den varm/ljummen så flödar jag inte munstycket har jag inte rört på ett par år
Sen spelar det ingen roll om klockan är kvart över eller fem i halv
Men är klockan fem över halv får jag gasa på lite annars kommer jag för sent till jobbet
Men min Bing 8.5 är inte borrad (den är filad 14x15 mm) <!-- </EdIndex> --></div>
När jag startar min stockholmare när den är kall så flödar jag den sen kickar jag en gång utan att gasaCFH skrev:Både cylinder och förgasare är borrade! Den går endast igång med munstycket ställt på "kvart" i.. Sedan för att kunna åka måsta man ställa munstycket på 5 över och sedan kvart över.
År den varm/ljummen så flödar jag inte munstycket har jag inte rört på ett par år
Sen spelar det ingen roll om klockan är kvart över eller fem i halv
Men är klockan fem över halv får jag gasa på lite annars kommer jag för sent till jobbet
Men min Bing 8.5 är inte borrad (den är filad 14x15 mm) <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers 

- Lasse väss
- Forumsponsor
- Inlägg: 5504
- Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
- Ort: Mora/Nusnäs, Sverige
-
- Inlägg: 1160
- Blev medlem: 30 maj 2011, 23:00
- Ort: Helsingborg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Visst är där choke på 8.5:an.
Om du tittar efter ihålet där du sticker ner trottelen finns där ett liiitet hål på den främre väggen detta hål är förbundet med ett annat hål som sitter högt upp i flödarkoppen. Men det hela kräver att du har rätt trottel där ska vara ett snedskuret jack framme på trottelnsom ansluter till det lilla hålet. Det hela funkar som så att när du flödar förgasaren blir bensinnivån så hög i koppen att det sugs ut lite extra bränsle ett tag tills nivån har sjunkit till normal nivå.
Ganska genialt tycker jag
<!-- </EdIndex> --></div>
Om du tittar efter ihålet där du sticker ner trottelen finns där ett liiitet hål på den främre väggen detta hål är förbundet med ett annat hål som sitter högt upp i flödarkoppen. Men det hela kräver att du har rätt trottel där ska vara ett snedskuret jack framme på trottelnsom ansluter till det lilla hålet. Det hela funkar som så att när du flödar förgasaren blir bensinnivån så hög i koppen att det sugs ut lite extra bränsle ett tag tills nivån har sjunkit till normal nivå.
Ganska genialt tycker jag

Monark 1237 -74, 44 kmh
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Oh fan! Det hade jag ingen aning om, kul att veta <!-- </EdIndex> --></div>volvomannen skrev:Visst är där choke på 8.5:an.
Om du tittar efter ihålet där du sticker ner trottelen finns där ett liiitet hål på den främre väggen detta hål är förbundet med ett annat hål som sitter högt upp i flödarkoppen. Men det hela kräver att du har rätt trottel där ska vara ett snedskuret jack framme på trottelnsom ansluter till det lilla hålet. Det hela funkar som så att när du flödar förgasaren blir bensinnivån så hög i koppen att det sugs ut lite extra bränsle ett tag tills nivån har sjunkit till normal nivå.
Ganska genialt tycker jag
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sen spelar det ingen roll om klockan är kvart över eller fem i halv
Men är klockan fem över halv får jag gasa på lite annars kommer jag för sent till jobbet
Hmm!
Tänkte inte så långt!
Jag börjar ju inte förren 08:00 och då kan jag med lätthet ta en liten promenad till jobbet!
<!-- </EdIndex> --></div>
Men är klockan fem över halv får jag gasa på lite annars kommer jag för sent till jobbet
Hmm!
Tänkte inte så långt!
Jag börjar ju inte förren 08:00 och då kan jag med lätthet ta en liten promenad till jobbet!
