dr.novolette skrev:Dom funkar säkert bra om cylindern är i bra skick eller om vi snackar nyborrat. Men som Conrad säger så är dom där värdelösa om det finns vändkant vilket det ofta gör när man vill hona en gammal cylle..Dom där skallrorna följer bara det gamla slitna loppet å styr inte upp tar ej heller bort deformering/ovalitet som blivit i en sliten cylinder.
dum fråga doktorn men inte honar du väl gamla slitna cylindrar väl <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->håller man på med lite mera udda motorer så är det inte alltid man kan få tag på en överdimensionskolv så man kan borra om. då är man så illa tvungen att bara hona. hade jag vetat hur snabbt priserna skulle stiga på trimcylindrarna till ilo hade jag t.ex. alldrig borrat den till 40mm.
erlan skrev:håller man på med lite mera udda motorer så är det inte alltid man kan få tag på en överdimensionskolv så man kan borra om. då är man så illa tvungen att bara hona. hade jag vetat hur snabbt priserna skulle stiga på trimcylindrarna till ilo hade jag t.ex. alldrig borrat den till 40mm.
erlan
Conrad Engström skrev:Men Ilo cylindern byter man ju foder på om man ångrar sig.
Precis .bara att pressa ur det gamla och svarva ett nytt och pressa i <!-- </EdIndex> --></div>