Svarvnings tråden!

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Agent.007

Re: Raster

Inlägg av Agent.007 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
billykid skrev:Hmm... det du vissar 007 kallar jag för Raster.

Dess uppgift är att skapa kryss mönster som du säger att du får.

Visst tar det bort material, men inte till för averkning typ mm.
Som jag skrev, inköptes just för honing inte för avverkning. :lol:
Avverkning tar jag hand om i svarven...

Har för mig att någon använde en träbit i rätt mått för honing, vore kul att se bilder på olika egenuppfinningar. <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra

Re: Raster

Inlägg av ilogurra »

Agent.007 skrev: Har för mig att någon använde en träbit i rätt mått för honing, vore kul att se bilder på olika egenuppfinningar.
Pappa tar en trädbit som ä typ 20mm rundstav med fiiiiiiint sandpapper på :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

dr.novolette skrev:Dom funkar säkert bra om cylindern är i bra skick eller om vi snackar nyborrat. Men som Conrad säger så är dom där värdelösa om det finns vändkant vilket det ofta gör när man vill hona en gammal cylle..Dom där skallrorna följer bara det gamla slitna loppet å styr inte upp tar ej heller bort deformering/ovalitet som blivit i en sliten cylinder.
dum fråga doktorn men inte honar du väl gamla slitna cylindrar väl :shock: :whistel: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->håller man på med lite mera udda motorer så är det inte alltid man kan få tag på en överdimensionskolv så man kan borra om. då är man så illa tvungen att bara hona. hade jag vetat hur snabbt priserna skulle stiga på trimcylindrarna till ilo hade jag t.ex. alldrig borrat den till 40mm.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men Ilo cylindern byter man ju foder på om man ångrar sig. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

erlan skrev:håller man på med lite mera udda motorer så är det inte alltid man kan få tag på en överdimensionskolv så man kan borra om. då är man så illa tvungen att bara hona. hade jag vetat hur snabbt priserna skulle stiga på trimcylindrarna till ilo hade jag t.ex. alldrig borrat den till 40mm.

erlan
Conrad Engström skrev:Men Ilo cylindern byter man ju foder på om man ångrar sig. :D
Precis .bara att pressa ur det gamla och svarva ett nytt och pressa i
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar