Kolla, det här har jag köpt!!

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
jorhul
Forumsponsor

Inlägg av jorhul »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bara å grattulera! Precis en sån jag vill ha. Snyggaste Zündappen tycker jag. <!-- </EdIndex> --></div>
Jörgen Hultman. Växjö Moppers.
Crescent F-50 -76, Crescent F-50 GLX -78, Crescent 1145 -57
Zündapp GTS 50 -81, Zündapp KS 50 -78, Monark 125 TTS -75
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Cobra5000 skrev:Vintern är räddad, hämtade hem ett nytt projekt som stått i ett uthus i många år.
Synd bara att nån ungdj*vel har kapat bakskärmen samt kluddat med svart färg på kjedjeskyddet samt svingen.

Bild

Uploaded with ImageShack.us

Bild

Uploaded with ImageShack.us
Supernice!

Vilket bra objekt!!

Får själv hem en 76 i samma färg till helgen, dock inte lika komplett. Den som raketaren annonserade ut häromdagen. Saknar lite grejer, bl a cylinder så det blir väl till att hänga på lite roligare grejer :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Johan Lat

Inlägg av Johan Lat »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Härligt med en -75:a, men som sagt synd på bakskärmen, svårt att få tag på(och dyr!) <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
Pälle

Inlägg av Pälle »

Johan Lat skrev:Härligt med en -75:a, men som sagt synd på bakskärmen, svårt att få tag på(och dyr!)
Ja det är trist... De har ju blivit så galet dyra de senaste åren bara. Den där svartfärgen går nog bort med thinner och svinto :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Pälle skrev:
Johan Lat skrev:Härligt med en -75:a, men som sagt synd på bakskärmen, svårt att få tag på(och dyr!)
Ja det är trist... De har ju blivit så galet dyra de senaste åren bara. Den där svartfärgen går nog bort med thinner och svinto :twisted:
Jag hade satt dit en snygg stänklapp istället. Fanns svart/vit rutiga i cykelaffären förut.

Angående den svarta färgen som ska bort. Jag fick ett tips på en veteranträff för ett par veckor sedan. Det var en kille som sa att man kunde stryka på bromsvätska flödigt och sedan låta stå ett tag. Färgen bubblar då upp sig och går bara att torka bort. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har ochså en nerkapad bakskärm på hyllan. Jag tänker prova å fixa den nån gång.

Lite aluminiumplåt, svets och ev. spackel borde återställa den till rätt längd. <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

56:an skrev:
Pälle skrev:
Ja det är trist... De har ju blivit så galet dyra de senaste åren bara. Den där svartfärgen går nog bort med thinner och svinto :twisted:
Jag hade satt dit en snygg stänklapp istället. Fanns svart/vit rutiga i cykelaffären förut.

Angående den svarta färgen som ska bort. Jag fick ett tips på en veteranträff för ett par veckor sedan. Det var en kille som sa att man kunde stryka på bromsvätska flödigt och sedan låta stå ett tag. Färgen bubblar då upp sig och går bara att torka bort.
Risken är då stor att ALL färg försvinner. <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I kväll har jag varit hos Caddylasses leverantör och pratat bort en stund. Där fins massor med Puch delar kvar. Beg Sachs delar en del, jag handlade lite. :roll: Sedan fins ännu en del bitar till ett annat märke, dom var väl reserverade. :roll: :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kapad bakskärm är kult Pälle försök se dig som en nybliven 15åring på 70talet klart skärmen skulle kapas .kapa till sidorna vågrätt så ser det mycket bättre ut och mins ungdomen hälsn cobra <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Puchlasse
Forumsponsor
Kontakt:

Till Conrad

Inlägg av Puchlasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja jag vet, lämnade en del Puch, då han inte alltid är så lätt att förhandla med.
Är rätt nöjd med det jag fick med mig. <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Pälle

Inlägg av Pälle »

cobra karlsson skrev:Kapad bakskärm är kult Pälle försök se dig som en nybliven 15åring på 70talet klart skärmen skulle kapas .kapa till sidorna vågrätt så ser det mycket bättre ut och mins ungdomen hälsn cobra
Javisst, kapa lite till så ser det bättre ut :headbang: <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Pälle skrev:
56:an skrev:
Pälle skrev:

Angående den svarta färgen som ska bort. Jag fick ett tips på en veteranträff för ett par veckor sedan. Det var en kille som sa att man kunde stryka på bromsvätska flödigt och sedan låta stå ett tag. Färgen bubblar då upp sig och går bara att torka bort.
Risken är då stor att ALL färg försvinner.
Har för mig dom var kromade men den här moppen kanske är efter min tid och målat kedjeskydd... T.o.m. tanken är målad förresten, det kanske så smått började gå bakåt för Zündapp redan då??? Jag menar dom var tvungna att förbilliga produkten för att få sälja.... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator

Inlägg av Lolalola »

Rick skrev:Vad tror ni om denna?

http://www.tradera.com/Anvand-dina-Z%C3%BCndapp-delar--auktion_100705_136541253

Kunde inte låta bli och slog till! Det var inte så mycket pengar det handlade om.
Tror det är en gammal Husqvarnaram och motorfästena är omgjorda till att passa Zündapp.
Jag bor ju inte så långt ifrån och har nästan allt som fattas liggandes på vinden. Det enda som jag inte har är ett bakhjul.

/Rickard
Gratulerar! Jag är övertygad om att du kommer att finna den mycket nöjsam. :) <!-- </EdIndex> --></div>
Rick

Inlägg av Rick »

Lolalola skrev:
Rick skrev:Vad tror ni om denna?

http://www.tradera.com/Anvand-dina-Z%C3%BCndapp-delar--auktion_100705_136541253

Kunde inte låta bli och slog till! Det var inte så mycket pengar det handlade om.
Tror det är en gammal Husqvarnaram och motorfästena är omgjorda till att passa Zündapp.
Jag bor ju inte så långt ifrån och har nästan allt som fattas liggandes på vinden. Det enda som jag inte har är ett bakhjul.

/Rickard
Gratulerar! Jag är övertygad om att du kommer att finna den mycket nöjsam. :)
Tackar! Och det var trevligt att träffas.

/Rickard <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det lönar sig att jobba på Cykelverkstad, Speciellt när man hittar sådant här i släpet som skulle till sopstationen :lol:

Bild

Kanske inte de bästa skicket, Men klart bra å ha <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Skriv svar