Kolla, det här har jag köpt!!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Vilket bra objekt!!
Får själv hem en 76 i samma färg till helgen, dock inte lika komplett. Den som raketaren annonserade ut häromdagen. Saknar lite grejer, bl a cylinder så det blir väl till att hänga på lite roligare grejer
<!-- </EdIndex> --></div>
Supernice!Cobra5000 skrev:Vintern är räddad, hämtade hem ett nytt projekt som stått i ett uthus i många år.
Synd bara att nån ungdj*vel har kapat bakskärmen samt kluddat med svart färg på kjedjeskyddet samt svingen.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Vilket bra objekt!!
Får själv hem en 76 i samma färg till helgen, dock inte lika komplett. Den som raketaren annonserade ut häromdagen. Saknar lite grejer, bl a cylinder så det blir väl till att hänga på lite roligare grejer

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Härligt med en -75:a, men som sagt synd på bakskärmen, svårt att få tag på(och dyr!) <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
Angående den svarta färgen som ska bort. Jag fick ett tips på en veteranträff för ett par veckor sedan. Det var en kille som sa att man kunde stryka på bromsvätska flödigt och sedan låta stå ett tag. Färgen bubblar då upp sig och går bara att torka bort. <!-- </EdIndex> --></div>
Jag hade satt dit en snygg stänklapp istället. Fanns svart/vit rutiga i cykelaffären förut.Pälle skrev:Ja det är trist... De har ju blivit så galet dyra de senaste åren bara. Den där svartfärgen går nog bort med thinner och svintoJohan Lat skrev:Härligt med en -75:a, men som sagt synd på bakskärmen, svårt att få tag på(och dyr!)
Angående den svarta färgen som ska bort. Jag fick ett tips på en veteranträff för ett par veckor sedan. Det var en kille som sa att man kunde stryka på bromsvätska flödigt och sedan låta stå ett tag. Färgen bubblar då upp sig och går bara att torka bort. <!-- </EdIndex> --></div>
Risken är då stor att ALL färg försvinner. <!-- </EdIndex> --></div>56:an skrev:Jag hade satt dit en snygg stänklapp istället. Fanns svart/vit rutiga i cykelaffären förut.Pälle skrev:Ja det är trist... De har ju blivit så galet dyra de senaste åren bara. Den där svartfärgen går nog bort med thinner och svintoJohan Lat skrev:Härligt med en -75:a, men som sagt synd på bakskärmen, svårt att få tag på(och dyr!)
Angående den svarta färgen som ska bort. Jag fick ett tips på en veteranträff för ett par veckor sedan. Det var en kille som sa att man kunde stryka på bromsvätska flödigt och sedan låta stå ett tag. Färgen bubblar då upp sig och går bara att torka bort.
-
-
- Kontakt:
Till Conrad
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja jag vet, lämnade en del Puch, då han inte alltid är så lätt att förhandla med.
Är rätt nöjd med det jag fick med mig. <!-- </EdIndex> --></div>
Är rätt nöjd med det jag fick med mig. <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Javisst, kapa lite till så ser det bättre utcobra karlsson skrev:Kapad bakskärm är kult Pälle försök se dig som en nybliven 15åring på 70talet klart skärmen skulle kapas .kapa till sidorna vågrätt så ser det mycket bättre ut och mins ungdomen hälsn cobra

Har för mig dom var kromade men den här moppen kanske är efter min tid och målat kedjeskydd... T.o.m. tanken är målad förresten, det kanske så smått började gå bakåt för Zündapp redan då??? Jag menar dom var tvungna att förbilliga produkten för att få sälja.... <!-- </EdIndex> --></div>Pälle skrev:Risken är då stor att ALL färg försvinner.56:an skrev:Jag hade satt dit en snygg stänklapp istället. Fanns svart/vit rutiga i cykelaffären förut.Pälle skrev:Ja det är trist... De har ju blivit så galet dyra de senaste åren bara. Den där svartfärgen går nog bort med thinner och svintoJohan Lat skrev:Härligt med en -75:a, men som sagt synd på bakskärmen, svårt att få tag på(och dyr!)
Angående den svarta färgen som ska bort. Jag fick ett tips på en veteranträff för ett par veckor sedan. Det var en kille som sa att man kunde stryka på bromsvätska flödigt och sedan låta stå ett tag. Färgen bubblar då upp sig och går bara att torka bort.
Gratulerar! Jag är övertygad om att du kommer att finna den mycket nöjsam.Rick skrev:Vad tror ni om denna?
http://www.tradera.com/Anvand-dina-Z%C3%BCndapp-delar--auktion_100705_136541253
Kunde inte låta bli och slog till! Det var inte så mycket pengar det handlade om.
Tror det är en gammal Husqvarnaram och motorfästena är omgjorda till att passa Zündapp.
Jag bor ju inte så långt ifrån och har nästan allt som fattas liggandes på vinden. Det enda som jag inte har är ett bakhjul.
/Rickard

/Rickard <!-- </EdIndex> --></div>
Tackar! Och det var trevligt att träffas.Lolalola skrev:Gratulerar! Jag är övertygad om att du kommer att finna den mycket nöjsam.Rick skrev:Vad tror ni om denna?
http://www.tradera.com/Anvand-dina-Z%C3%BCndapp-delar--auktion_100705_136541253
Kunde inte låta bli och slog till! Det var inte så mycket pengar det handlade om.
Tror det är en gammal Husqvarnaram och motorfästena är omgjorda till att passa Zündapp.
Jag bor ju inte så långt ifrån och har nästan allt som fattas liggandes på vinden. Det enda som jag inte har är ett bakhjul.
/Rickard
/Rickard <!-- </EdIndex> --></div>