Hur gör jag bäst rent min tank från rost på insidan?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Men du har inte nyss gjort rent tanken med kalkbort eller ruskat med grus i
Vad jag menar är att det måste vara lite större filterarea om det ska funka bra
men samtidigt tycker jag att silen i kranen räcker för skiten som kommer igenom där kan inte fastna i förgasaren <!-- </EdIndex> --></div>
zappafan skrev:Sanning med modifkation, kör med ett sånt där sk.....filter & den går 70+ km/h hela dagen lång & det har suttit där länge...Braxmatte skrev: Det sitter väl "sil" på soppakranen (i tanken) det räcker med det
Sätt för guds skull inte dit ett sånt här
Det blir tätt ganska fort och sen går inte moppen på mer än halvgas![]()
Men du har inte nyss gjort rent tanken med kalkbort eller ruskat med grus i
Vad jag menar är att det måste vara lite större filterarea om det ska funka bra
men samtidigt tycker jag att silen i kranen räcker för skiten som kommer igenom där kan inte fastna i förgasaren <!-- </EdIndex> --></div>
- zappafan
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja på EKF:en kör jag bara med kranfiltret, men på raketarn har man det + det andra & jag har haft lös b.kran ett flertal ggr genom åren å rengjort kring/i "hålet" & det är som nå blästersand som aldrig tar slut i tanken...
<!-- </EdIndex> --></div>

Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
-
rost
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->oxalsyra ganska häftigt!
Men den där "sealern" är nog att rek efter en sådan behandling
Men den där "sealern" är nog att rek efter en sådan behandling

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fosforsyra ingår som surhetsreglerande medel i de flesta coladrycker samt i Trocadero (i de flesta andra läskedrycker används citronsyra istället). Inom livsmedelsindustrin betecknas det med E-nummer E 338 och används som ett antioxidationsmedel.
Fosforsyra används också för att lösa upp rost, för fosfatering av stål och rengöring av tandytan innan applicering av lagning.
Det gott dricka det undra vad som händer när man slår det i en tank om man fort skruvar på locket o skakar lite. kanske eventuella bucklor trycks ut också
Fosforsyra används också för att lösa upp rost, för fosfatering av stål och rengöring av tandytan innan applicering av lagning.
Det gott dricka det undra vad som händer när man slår det i en tank om man fort skruvar på locket o skakar lite. kanske eventuella bucklor trycks ut också