Äntligen E-type, Nya bilder till Alf-Johan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Istället för 1/8" slang tog jag 1/4" för då kan man ha det vanliga vajerhöljet i. Sen gjorde jag slangarna lite kortare än höljet så de stack ut lagom för att passa i justeringarna, fick även trycka i stödhylsa innan jag pressade slangen

Nu är det bara gaswiren kvar.
Funderar även på att göra ett kabelskydd oxå
<!-- </EdIndex> --></div>
Jag fick tänka om lite.bodda skrev:ja hur gjorde du

Istället för 1/8" slang tog jag 1/4" för då kan man ha det vanliga vajerhöljet i. Sen gjorde jag slangarna lite kortare än höljet så de stack ut lagom för att passa i justeringarna, fick även trycka i stödhylsa innan jag pressade slangen

Nu är det bara gaswiren kvar.
Funderar även på att göra ett kabelskydd oxå

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Jag skall prova det på måndag när jag jobbar, funderar på om man inte skall svarva hylsan lite kortare nu när det inte har någon funktion förutom att hindra flätan att gå upp.
Bra idealf-johan skrev:Mycket prydligt, kan du visa gaswiren också när den är klar , tror du att man kan göra liknande med tändkabeln?![]()

Tändkabel
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tog din ide Alf-johan, 
Gjorde ett snabbt prov på middagsrasten, hylsan bytades ut mot en 17mm iställlet för 30mm lång men jag skall försöka gå ner till 10mm
Provade den nu ikväll! Tror det kan bli bra, skall bara korta hylsorna och göra en ny längre slang

Gjorde ett snabbt prov på middagsrasten, hylsan bytades ut mot en 17mm iställlet för 30mm lång men jag skall försöka gå ner till 10mm

Provade den nu ikväll! Tror det kan bli bra, skall bara korta hylsorna och göra en ny längre slang